Visual C++ bog
Fra : René Andersen

Dato : 29-03-04 15:51

Hejsa

Nogen der kan anbefale en RIGTIG go visual c++ bog.
Jeg kan en del c programmering i forvejen.

På forhånd tak
René

Fra : René Andersen

Dato : 01-04-04 21:33

Hmm.. ingen der kender nogen bog ??

Fra : Troels Thomsen

Dato : 02-04-04 10:31

"René Andersen" <_tannic@tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm.. ingen der kender nogen bog ??

Der plejer godt nok at være et par stykker der er flittige med sådanne
forespørgsler. Fra min side må du nøjes med:

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=isbn&meta=group%3Ddk.edb.programmering.c

mvh tpt

Fra : Mogens Hansen

Dato : 02-04-04 15:36

René Andersen wrote:
> Hmm.. ingen der kender nogen bog ??

Hvis du skrev lidt mere om hvad du gerne vil lære (f.eks. IDE miljøet,
C++ sproget, MFC, COM, ATL, .NET etc.) og hvilken version af Visual C++
du forventer at bruge, kan det være du kan få et brugbart svar.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : René Andersen

Dato : 03-04-04 16:39

> Hvis du skrev lidt mere om hvad du gerne vil lære (f.eks. IDE miljøet,
> C++ sproget, MFC, COM, ATL, .NET etc.) og hvilken version af Visual C++
> du forventer at bruge, kan det være du kan få et brugbart svar.

Jeg vil bruge visual c++ 6 og vil lære om windows app.programmering... (er
ikke lige sikker på hvad alt det du skriver er for noget)

Mvh.
René

Fra : Mogens Hansen

Dato : 03-04-04 18:08

> Jeg vil bruge visual c++ 6 og vil lære om windows app.programmering... (er
> ikke lige sikker på hvad alt det du skriver er for noget)

Vil du programmere på C niveau med Win32 API'et ?
Hvis ja, er
Programming Windows, Fifth Edition
Charles Petzold
ISBN 1-57231-995-X
et godt bud.
Kan du C i forvejen ?

Vil du programmere på i C++ med MFC klassebiblioteket ?
Hvis ja, er
Programming Windows with MFC, Second Edition
Jeff Prosise
ISBN 1-57231-695-0
et godt bud.
Bemærk at MFC er _ikke_ noget godt eksempel på god anvendelse af C++, og
dermed ikke godt som grundlag at lære C++ på.

Kan du C++ i forvejen ?
Hvis ikke er
Accelerated C++
Andrew Koenig, Barbara E. Moo
ISBN 0-201-70353-X
et rigtigt fornuftigt sted at starte.

Siden Microsoft (vist i 1998) lancerede Visual C++ V6.0 har de frigivet 2
nyere versioner: Visual C++ .NET 2002 (V7) og Visual C++ .NET 2003 (V7.1).
De (især V7.1) indeholder en C++ implementering der er langt bedre end
V6.0 - som ikke er særlig god på det område.
Er du opmærksom på at Microsoft nu promoverer .NET (i modsætning til Win32
API) som den foretrukne platform for applikationsudvikling til MS-Windows ?

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : René Andersen

Dato : 04-04-04 16:38

[8< 8< 8<]

C++

Jeg vil bare gerne have en grundig gennemgang af visual c++ (en form for
tutorial) som samtidig gerne må være et opslagsværk bagefter..

Mvh
René

Fra : Mogens Hansen

Dato : 04-04-04 17:17

René Andersen wrote:
> [8< 8< 8<]

> C++

> Jeg vil bare gerne have en grundig gennemgang af visual c++ (en form for
> tutorial) som samtidig gerne må være et opslagsværk bagefter..

Forstår du ikke at der formodentlig ikke kan gives et nyttigt svar på
det du spørger om, når man ikke ved mere ?

Du har ikke fortalt hvad du kan på nuværende tidspunkt og hvor du gerne
vil starte med at lære.

Det du beder om (en grundig gennemgang af Visual C++) er et 2 år projekt
med 4000 sider fordelt på 5 bøger eller noget i den stil.
Tilmed bliver det nemt med viden (Win32 API eller MFC) som ikke
forekommer at være lige så nyttigt til applikationsudvikling, som det
var for 5 år siden.

Du kan eventuelt have glæde af boganmeldelserne på http://www.accu.org/
og søg på f.eks. Amazon.

Der vil du f.eks. finde
Beginning Visual C++ 6
Ivar Horton
ISBN 1-8610000-88-X
som ifølge ACCU anmeldelsen af den foregående version heller ikke er
uproblematisk, fordi den forsøger at spænd for vidt, og ikke præsenterer
C++ på en ikke Visual C++ specifik måde. Et fænomen som formodentlig er
typisk for den slags bøger.
Jeg kender ikke bogen.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : René Andersen

Dato : 04-04-04 17:35

> [...]
> det du spørger om, når man ikke ved mere ?
>
> Du har ikke fortalt hvad du kan på nuværende tidspunkt og hvor du gerne
Jeg ved hvad OOP indebærer... og har, som skrevet tidligere, programmeret
noget i c (ved godt det ikke er OOP). Det jeg sådan set leder efter er
hvordan man opbygger vinduer osv og får koden til at "reagere" på de
forskellige events der kan komme..

Fra : Mogens Hansen

Dato : 04-04-04 19:27

René Andersen wrote:

[8<8<8<]
> Jeg ved hvad OOP indebærer... og har, som skrevet tidligere, programmeret
> Det jeg sådan set leder efter er
> hvordan man opbygger vinduer osv og får koden til at "reagere" på de
> forskellige events der kan komme..

Så er 2 bøger af de bøger jeg nævnte gode, seriøse bud.
"Programming Windows, Fifth Edition" hvis du vil programmere i C og
"Programming Windows with MFC, Second Edition" hvis du vil programmere i
C++ med anvendelse af klassebiblioteket MFC (som ikke er specielt pænt C++).
Jeg har begge stående. De kommer hver med en CD-ROM med eksemplerne lige
parat til at bruge med Visual C++ V6.0.
Du vil kunne se på www.accu.org at de tidligere udgaver begge er
"Recommended".

Jeg vil også anbefale at du kigger på hvordan man laver vinduer og
reagerer på events med enten Microsoft Visual C++ .NET 2003 (ikke 2002)
eller Borland C++Builder V6.0 (download en trial fra
http://www.borland.com/products/downloads/download_cbuilder.html).
Det er meget nemmere.

Venlig hilsen

Mogens Hansen