Q: Stikudtag ???
Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 29-03-04 15:47

Hvor kan man købe stikudtag til RJ45 stik, og hvad kaldes de... Svært at
overskue Zitechs og Compumails hjemmesider på dette felt...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-03-04 15:55

"Morten Bo Jensen" <giant*GRIS*@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hvor kan man købe stikudtag til RJ45 stik, og hvad kaldes de... Svært at
> overskue Zitechs og Compumails hjemmesider på dette felt...

Sådan noget sælger de sikkert ikke.
hvis du bare skal bruge en lille håndfuld kan du evt. kontakte mig så kan vi
da finde ud af noget..

Men ellers kan man jo kalde det mange ting.. Netværksudtag, dataudtag,
PDS-udtag netværksdåser osv.

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 29-03-04 18:23

> Bjarke:
> hvis du bare skal bruge en lille håndfuld kan du evt. kontakte mig så kan
vi da finde ud af noget..

Jeg skal primært bruge nogen fordi jeg har store problemmer med at samle
kabler... Måske er min krimtang for dårlig, eller også er jeg bare et
fjols... Det virker i hvert fald kun halvdelen af gangene, og det er sgu
svært at leve med - Har så her i dette fordum fået at vide at "stikudtag" er
nemmere at samle, så jeg kunne i så fald trække sådan nogen gennem de små
huller gennem etagerne i vores rækkehus på 3 etager (gisp), og så købe
færdigsamelede kabler...

Hvis du har nogen "stikudtag" der kan hjælpe mi videre, som du vil sælge så
er jeg meget interesseret

---
Husk at fjerne spamfilter...

MBJ

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-04 07:35

"Morten Bo Jensen" <giant*GRIS*@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> færdigsamelede kabler...
>
> Hvis du har nogen "stikudtag" der kan hjælpe mi videre, som du vil sælge

Hej Morten
Prøv hos den lokale elektriker, de fleste har dem...
kalder dem måske PDS
mvh
Preben Larsen

Fra : anders majland

Dato : 30-03-04 18:21

> Prøv hos den lokale elektriker, de fleste har dem...
> kalder dem måske PDS

Du kan også kigge lidt billeder på nogle af de mangel online butikker.
Jeg har selv handlet en del hos www.greenline.dk ( Du har sikkert FUGA
stikkontakter i huset i forvejen. ?

Så gå ind under EDB netværk og EDB udtag. Der er prisen godt 100kr per
udtag (fuga underlag, dataudtag og ramme, lexcom konnektor &
montageramme). Så er det bare at finde en rulle kabel og komme igang.
Det er meget nemmere end at sætte rj45stik på et kabel med en crimptang

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 30-03-04 21:55

> Det er meget nemmere end at sætte rj45stik på et kabel med en crimptang

Tager du gas på mig eller ???

---
MBJ

Fra : anders majland

Dato : 30-03-04 22:02

> Tager du gas på mig eller ???

Nej - jeg mener helt klart at det er nemmere at lægge lederne pænt i
lexcom konnektorene end det er at få lederne til at ligge rigtigt i et
rj45 stik.