tilføje elementer
Fra : N9

Dato : 29-03-04 13:40

hej

Jeg har engang set at man kan via javascript til en ekstra input boks ved
at klik på en knap.
Min tanke er hvis jeg f.eks. har en input boks og brugeren skriver i den,
men hvis bruger vil have en mere input boks skal brugeren tryk på tilføj og
der efter kommer der en mere input boks lige under den første osv.....

Håber at en som kan hjælpe

takker

N9

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 29-03-04 17:19

N9 <NOMAIL@jjaff.dk> writes:

> Jeg har engang set at man kan via javascript til en ekstra input boks ved
> at klik på en knap.

Her er noget der gør det:
---
<script type="text/javascript">
var feltAntal = 1;
function nytFelt(knap) {
feltAntal ++;
var input = document.createElement("input");
input.name = "felt"+feltAntal;
input.id = "felt"+feltAntal+"id";

var label = document.createElement("label");
label.htmlFor = input.id;
label.appendChild(document.createTextNode("Felt nummer "+feltAntal+":"));
label.appendChild(input);
knap.parentNode.insertBefore(label,knap);
}
</script>

<form action="">
<label for="felt1id">Felt nummer 1:<input name="felt1" id="felt1id">
<input type="button" value="nyt felt" onclick="nytFelt(this);">
<form>
---

Der skal jo nok noget mere kode til at sørge for at det nye felt
bliver placeret pænt, men det afhænger jo af siden hvad det er.
/L

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 19:53

Hej

> Der skal jo nok noget mere kode til at sørge for at det nye felt
> bliver placeret pænt, men det afhænger jo af siden hvad det er.
> /L

tak for svaret, men det er mere kompliceret end jeg kender til javascript,
jeg ved desværre hvordan man lige ændrer koden
Jeg jeg gerne vil sætte ind er noget html kode, så som:

Ved du det og har du lyst til at hjælpe mig??

Mange takker

N9