Sikkerhedsværdi af windows nt's pakke
Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 29-03-04 13:16

Hej,

Hvis jeg på en winNT/XP maskine går ind i:
start => indstillinger => netværk => lanforb => properties => tcp/ip =>
avanceret => indstillinger => tcp/ip-filtrering, får jeg en mulighed for
at aktivere filtrering af tcp/ip.

Hvor "sikker" er denne feature?
Er den ikke lige så "god" som diverse "personal firewalls" man kan købe?

Hvis jeg har en windows server som kun kører de nødvendige services og
brugerrettigheder er sat fornuftigt op, er det så "nok"?

Får jeg en ekstra sikkerhed ved at sætte "tillad kun" til de tcp/udp
porte som mine services der tilbyder noget over disse protokoller?

Har jeg sikret mine servere "nok" til at jeg kan sætte dem i drift på
internet hvis jeg har foretaget mig disse ting?

(grunden til at jeg siger "nok", er at jeg ikke mener at man kan sige at
noget er sikkert nok før det er offline og muret inde eller noget i den
stil)

Mvh
Thomas Damgaard
http://tdn.peps.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 29-03-04 17:40

Den Mon, 29 Mar 2004 14:16:24 +0200 skrev Thomas Damgaard Nielsen:
> [...]
>at aktivere filtrering af tcp/ip.
>
>Hvor "sikker" er denne feature?
>Er den ikke lige så "god" som diverse "personal firewalls" man kan købe?

Hvis du overhovedet har brug for den - bedre, de såkaldte "personal
firewalls" går primært ud på at de gør opmærksomme på sig selv, og
sikkerheden har andenprioritet.

>Hvis jeg har en windows server som kun kører de nødvendige services og
>brugerrettigheder er sat fornuftigt op, er det så "nok"?

Hvis det kun er de services du ønsker at tilbyde folk på nettet der
lytter på trafik fra nettet, så gør en firewall ikke nogen forskel.

Den bliver først interessant når man vil tilbyde services til nogen,
men ikke til andre.

Mvh
Kent