Kan ikke logge på?
Fra : Erik

Dato : 29-03-04 11:21

Jeg har fået et lidt mystisk problem.

I en lille uge har jeg ikke været i stand til at logge på en af de boards,
jeg ofte besøger. Det har jeg ikke tænkt så meget på. Jeg har sagtens kunne
læse det alligevel, og det er før sket, at dele af softwaren ikke har
fungeret i nogle dage.

Men nu har min kæreste fortalt mig, at hun de seneste par dage heller ikke
har været i stand til at logge på nogle af de passwordbeskyttede sider, som
hun anvender. Det gælder fx. hendes webmail-kontoer o.l.

Sider, hvor man skal logge på gennem en "sikker server", fungerer stadigvæk
fint. Det samme gør sider, hvor adgangskoden er skjult som en cookie hos
mig. Men alle sider, der kræver manuel indtastning af et password virker
pludseligt ikke længere. Jeg har forsøgt at logge af, på nogle af de sider,
hvor jeg normalt automatisk logger på v.h.a. en cookie, og så optræder samme
problem: Jeg kan pludseligt ikke længere logge på en side, som jeg ellers
har været logget på få minutter forinden.

Det har naturligvis fået mig til at overveje, om vi er angrebet af et eller
andet ubehageligt, der ligger i baggrunden og snapper alle passwords. Jeg
har en opdateret spywareblaster kørende og har scannet med en opdateret
Ad-Aware uden resultater.

Er der nogen, som kan pege mig hen på, hvad problemet muligvis kan være? Det
kan jo også være, at det er noget helt vildt banalt, som jeg har overset
eller ikke har kendskab til. Hvis jeg er i en forkert gruppe, så må I
undskylde og meget gerne henvise mig til den korrekte.

MVH
Erik

Fra : Christian Andersen

Dato : 29-03-04 14:05

Erik wrote:

> [...]
> problem: Jeg kan pludseligt ikke længere logge på en side, som jeg ellers
> har været logget på få minutter forinden.

[...]

> Det har naturligvis fået mig til at overveje, om vi er angrebet af et eller
> andet ubehageligt, der ligger i baggrunden og snapper alle passwords.

Det lyder usandsynligt. En "dims" på din computer ville simpelthen bare
tage en kopi af kodeordet og derefter sende det videre til websiden som
om intet var hændt. Du ville højst sandsynligt slet ikke lægge mærke til
noget mystisk.

[...]

> Er der nogen, som kan pege mig hen på, hvad problemet muligvis kan være?

Jeg har faktisk ingen ide om det, men jeg tvivler meget på at det er en
mystisk "dims" der opsnapper password.

Jeg vil anbefale dig at du geninstallerer Windows, ikke bare installerer
hen over, men sletter harddisken helt og starter forfra.

> Det kan jo også være, at det er noget helt vildt banalt, som jeg har
> overset eller ikke har kendskab til. Hvis jeg er i en forkert gruppe,
> så må I undskylde og meget gerne henvise mig til den korrekte.

Jeg ved som sagt ikke hvad der foregår, men det lyder som et
Windows-problem og ikke et decideret sikkerhedsproblem, så prøv
geninstallationen først og se om det hjælper.

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Alex Holst

Dato : 29-03-04 19:39

Erik wrote:
> [...]
> eller ikke har kendskab til. Hvis jeg er i en forkert gruppe, så må I
> undskylde og meget gerne henvise mig til den korrekte.

Det er svaert at regne ud hvad dit problem kan vaere, naar du ikke
fortaeller hvad du oplever i stedet for at blive logget ind. Saa naar du
skriver til den relevante gruppe for dit OS, boer du fortaeller dem
hvilke sites du forsoeger, og hvad der sker.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 30-03-04 08:49

I news:c48t0q$785$1@sunsite.dk <Erik> <xxx@xxx.dk> skrev:

> Jeg har fået et lidt mystisk problem.

-snip-

Har i en drillepind i familien der har byttet om på 2 taster på
keyboardet?

Måske noget keyboard-driver?

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 30-03-04 09:42

> [...]
>problem: Jeg kan pludseligt ikke længere logge på en side, som jeg ellers
>har været logget på få minutter forinden.

Det er altid en god ide at scanne for virus ... Både www.antivirus.com
og www.antivirus.dk har gratis online scannere ...
Jeg tvivler dog på at det er det, der er problemet ...

Bruger du Internet Explorer? Jeg ville prøve en geninstallation af
Internet Explorer... Hvis det altså er hvad du bruger...
Du kan også forsøge dig med en systemgendannelse, hvis du har Windows
XP ... Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse

Ellers prøv news:dk.edb.internet.software.browser og husk at skrive
hvilken browser du bruger ...

/Henrik