Højreklik på billeder
Fra : NS-Genie©

Dato : 29-03-04 01:39

Hvordan gør man så folk ikke kan højreklikke på de forskellige billeder??? i
fp

-Thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-03-04 03:03

"NS-Genie©" <genieREMOVE@ns-genie.dk> skrev :

>Hvordan gør man så folk ikke kan højreklikke på de forskellige billeder??? i
>fp

Det lader man være med at gøre, for det beskytter ikke noget og
er yderst irriterende for brugerne.

Billederne er jo allerede på brugerens computer, når man ser
siden og kan således sagtens bruge dem.

Iøvrigt har man lov til at gemme et billede på ens egen computer,
bruge det som baggrundsbillede osv. og hvad kan man have imod
det?

Selvf. må man ikke offentliggøre det, men det forhindrer ingen
højreklik ikke.

Dem, der vil omgå det og misbruge billeder ved alligevel hvordan
man gør.

Dem du rammer med et ikke højreklik er de uerfarne, som alligevel
ikke vil misbruge billederne.

Men, hvis du absolut vil, så kan du ikke lave det direkte i FP,
men skal indsætte det med javascript.

Søg på ingen højreklik / no right click på google og du får flere
hundrede sider med det.
--
Knud

Fra : NS-Genie©

Dato : 29-03-04 08:15

> [...]
> højreklik ikke.
>
> Dem, der vil omgå det og misbruge billeder ved alligevel hvordan

Hvordan gør man??? (af nysgerrighed)

> [...]
> men skal indsætte det med javascript.
>
> Søg på ingen højreklik / no right click på google og du får flere

Tror nok jeg dropper det igen, troede det beskyttede billederne mod
kopiering.

Fra : Lars Raaby

Dato : 29-03-04 09:00

NS-Genie© skrev bl.a.:

> Tror nok jeg dropper det igen, troede det beskyttede
> billederne mod kopiering.

Du kan skrive dit navn på billederne. Det kan du gøre i et grafik
program.

--
Med venlig hilsen / Lars Raaby
Unix, MS-DOS, and Windows

Fra : NS-Genie©

Dato : 29-03-04 16:07

"Lars Raaby" <No_Antivirus@raaby.indvalid> skrev i en meddelelse

> Du kan skrive dit navn på billederne. Det kan du gøre i et grafik
> program.

Det forhindre jo ikke folk i at kopiere dem, blot kan folk så se hvor de
oprindeligt er fra hvis det ikke bliver klippet væk..

-Thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-03-04 15:07

"NS-Genie©" <genieREMOVE@ns-genie.dk> skrev :

>Hvordan gør man??? (af nysgerrighed)

Det enkleste er at gå i filer => gem som og man har gemt hele
hjemmesiden incl. alle billeder.

Man kan trække billedet op i adresselinjen og man ser så kun
billedet og kan gemme det.

Man kan bruge vis => vis kilde og så se stien til billedet.

Man kan lede efter billedet i temporary internet files.

Man kan trække billedet ud på skrivebordet f.eks.
--
Knud

Fra : NS-Genie©

Dato : 29-03-04 16:06

> [...]
>
> Man kan lede efter billedet i temporary internet files.
>
> Man kan trække billedet ud på skrivebordet f.eks.

Ok, de fleste af dem, kendte jeg jo egentlig godt...

-Thomas...