Laktulose
Fra : Kitti Egevang

Dato : 28-03-04 20:39

Hej.
Er der nogen her som kan fortælle mig hvor hurtigt laktulose virker?
Min datter har i øjeblikket hård mave, og vi begyndte med laktulose i går.

På forhånd tak.

Kitti.

Fra : Lars Raaby

Dato : 28-03-04 21:06

Kitti Egevang skrev bl.a.:
> [...]
> virker?
> Min datter har i øjeblikket hård mave, og vi begyndte med

På min søn virker det inden for et døgn.
Jeg ved ikke hvor meget hun får men prøv at give hende det
dobbelte af hvad hun skal have bare den ene gang.

--
MVH Lars
- Far til en lille dreng

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 28-03-04 23:19

No_Antivirus@raaby.indvalidLars Raaby28/03/04 22:05 Skrev

> På min søn virker det inden for et døgn.
> Jeg ved ikke hvor meget hun får men prøv at give hende det
> dobbelte af hvad hun skal have bare den ene gang.

Inden der gives råd om fordoblinger af dosis vil jeg anbefale at man lige
sætter sig lidt ind i problemet.
Og måske især alderen, til meget små børn er det ikke helt uden problemer
hverken at bruge laktulose eller at fordoble dosis.
Se evt her
http://www.lk-online.dk/default.asp
Slå op under laktulose og virkemåde, vær opmærksom på at du skal bladre lidt
frem da der først kommer en list over alle de firmaer der leverer
præparatet.
Vh Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 31-03-04 09:28

"Kitti Egevang" <kittiSLET@DETTEmail4us.dk> writes:

> Er der nogen her som kan fortælle mig hvor hurtigt laktulose virker?
> Min datter har i øjeblikket hård mave, og vi begyndte med laktulose
> i går.

Min datter havde hård mave i to måneders alderen (sikkert fordi hun
overgik 100 pct til modermælkserstatning). Jeg gav hende
laktulose. Fuld dosis i starten efter råd fra apotekeren (som selv
havde stået i samme situation) og siden clearet med lægen. Det
begyndte så småt at virke efter et døgn, og efter 2 - 3 døgn havde jeg
fået bugt med den hårde mave. Blev ved med fuld dosis i lidt tid, og
trappede herefter ned og ud.

-j

--
Linux install party in La Paz, Bolivia
<http://weblog.janus.dk/archives/2002/10/19/000184.html>

Fra : Stina Nielsen

Dato : 04-04-04 22:28

Hej

på min søn virker det inden for et døgn. Jeg fik af vide af
sundhedsplejesken at man faktisk skal gi det til barnet i ca. 2- 5 dage, men
i de dage trappe ned på doseringen, for at få maven til at fungere uden
hjælp igen. jeg skal gi ham, 3-6 ml. om dagen fordelt ovet 2 gange. Hvis han
har brug for lidt "hjælp".

mvh Stina