Jeg savner en guide til opbygning af websi~
Fra : Anders

Dato : 28-03-04 15:16

Jeg har nu leget med det her PHP i et par måneder, og føler at jeg kan
løse de fleste problemer, om ikke andet så med hjælp her indefra.

Mit problem er nu at jeg mister overblikket over mit site, når der skal
være forum, links, news, blog, login etc etc etc.. Alle de gode ideer
man har.

Er der nogen der har nogle gode links der kan hjælpe mig..

Venlig Hilsen

Anders Christiansen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 28-03-04 17:28

"Anders" <na@na.na> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit problem er nu at jeg mister overblikket over mit site, når der skal
> være forum, links, news, blog, login etc etc etc.. Alle de gode ideer

Hvad med om du starter fra en ende af?
Jeg ved godt nok ikke helt hvilket svar du søger, for hvad skulle der lige
stå i en sådan vejledning? Hvis ikke du kan overskue projektet, er mit
forslag at starte fra en ende af, og få nogle erfaringer den vej.

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 08-04-04 08:53

Anders wrote:
> Mit problem er nu at jeg mister overblikket over mit site, når der skal
> være forum, links, news, blog, login etc etc etc.. Alle de gode ideer
> man har.

Jeg har et godt overblik over hvordan mit site skal se ud og hvilke
funktioner jeg vil have. Dog gør jeg det at jeg skriver ned hvad jeg vil
have og laver nogle (primitive) skitser over hvordan det skal se ud i
praktis. Skitserne kan med fordel laves på et stykke papir, så du ikke
skal bruge energi på at håndtere et tegneprogram imens du designer din
side.... det gjore jeg nemlig i starten og fik således ikke sluppet min
"indre" designer løs.

Det kan være en god idé at bruge lidt ekstra tid på at gennemtænke
sidens indhold og hvordan tingene skal snakke sammen.

Rent kodemæssigt, så laver jeg hovedfunktinoerne (Forum, links, news,
bla bla) i hver deres PHP dokument, for derefter at include dem i mit
hoveddokument efter behov. På den måde bliver dine PHP dokumenter ikke
alt for store. Og husk nu at skrive nogle kommentar, så du om nogle
måneder kan finde og forstå det du har lavet.

Sådan gør jeg.....

> Er der nogen der har nogle gode links der kan hjælpe mig..

Desværre...

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk