Stædigt trådløst netværk
Fra : Lars

Dato : 28-03-04 14:05

Hej,

Prøver lige i denne gruppe også, da dk.edb.syste,.ms-windows ikke gav
resultat - og mit spørgsmål er netværksrelateret.

Jeg har et besynderligt problem i min netværkskonfiguration i XP.

Jeg har i min liste over Wireless Networks jeg kan connecte til 2 netværk.

Det ene bruges slet ikke, men det står stadigt over det andet (mit
hjemmenetværk) på prioriteringslisten.

Det netværk jeg ikke bruger kan jeg hverken fjerne eller flytte nederst på
listen. Når jeg forsøger får jeg meddelelsen "At least one of your changes
was not applied successfully to the wireless configuration".

Når jeg åbner properties igen, så står den ubrugelige forbindelse der igen.

Problemet er så at computeren nu TROR den skal connecte til det netværk der
jo reelt ikke findes, så den smider forbindelsen hvert 5. minut.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få fjernet den ene
netværksforbindelse?

På forhånd tak.

/Lars

Fra : ab

Dato : 28-03-04 18:44

"Lars" <arthurdent44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> listen. Når jeg forsøger får jeg meddelelsen "At least one of your changes
> was not applied successfully to the wireless configuration".

Mine problemer lignede i starten dine - jeg _har_ 2 forskellige trådløse
netværk. Første skridt til en løsning var for mig, at jeg "klikkede"
Windows fra, således at det ikke var Windows, der styrede configueringen -
herefter kan jeg selv vælge, hvilket net jeg vil bruge og problemet har ikke
længere været p.g.a. valg af net.

ab

Fra : Lars

Dato : 28-03-04 18:56

"ab" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> wrote in message

> [...]
> herefter kan jeg selv vælge, hvilket net jeg vil bruge og problemet har

Det har jeg også prøvet. Jeg får samme meddelelse.

Der er _nogle_ settings i properties jeg ikke kan ændre af en eller anden
grund.

/Lars

Fra : Hans

Dato : 28-03-04 20:01

> [...]
>
> Jeg har i min liste over Wireless Networks jeg kan connecte til 2 netværk.
>
> Det ene bruges slet ikke, men det står stadigt over det andet (mit

kan du ikke disable det du ikke bruger i kontrolpane l> netværk > Højreklik
(deaktiver) ?

Mvh.
Hans

Fra : Lars

Dato : 28-03-04 20:24

"Hans" <godsfjerndette@post.cybercity.dk> wrote in message

> kan du ikke disable det du ikke bruger i kontrolpane l> netværk >
Højreklik
> (deaktiver) ?

Nej. Måske jeg ikke har forklaret det ordentligt, jeg prøver lige at uddybe

Det er samme netværksforbindelse (WLAN) som "kender" 2 forskellige trådløse
netværk.

NetværkA står højere end NetværkB i den liste af netværk der søges efter.

Problemet er at jeg ikke er i nærheden af NetværkA men i stedet i næeheden
af NetværkB.

Jeg vil så slette NetværkA fra prioriteringslisten, og det er derjeg får
bemeldte fejl

Jeg får i øvrigt samme fejl, hvis jeg prøver at fjerne hakket i "Use Windows
to configure my wireless network settings".

Håber det gjorde det lidt mere klar hvad problemet er.

/Lars

Fra : Hans

Dato : 28-03-04 20:47

> "Hans" <godsfjerndette@post.cybercity.dk> wrote in message
> >

> Jeg får i øvrigt samme fejl, hvis jeg prøver at fjerne hakket i "Use
Windows
> to configure my wireless network settings".

Er du logget på som administrator ?

Hans

Fra : Lars

Dato : 28-03-04 21:40

> Er du logget på som administrator ?

Jeg tilhører gruppen "Administrators".

/Lars

Fra : Lars

Dato : 29-03-04 19:14

Jeg har fået løst problemet

Der er en key i registry der hedder
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Wireless\Policy\Cache
\[Navn på netværk]

Den blev slettet, og så fungerede det igen.

Men tak for hjælpen alligevel.

/Lars