Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
hjælp til kørselsfradrag
Fra : Bill

Dato : 28-03-04 06:42

Jeg er i tvivl om mine beregninger er i orden.

Jeg har 93 km til arbejde (hver vej) .

Kan du lave regnestykket for mig, og gerne med alle mellemregningerne.

Tak for hjælpen og god søndag

Fra : Karl Viggo

Dato : 28-03-04 07:05

Det er da sære enkelt.
Dine daglige km er 93*2 = 186 - herfra trækker du 24 som du selv 'betaler' =
162 km / arbejdsdag.
Dette tal ganger du med antallet af dage, hvor du har været på arbejde
f.eks. 200 = 32400 km
Dette tal ganger du med kilometersatsen, som pt. er 1,62.
Dvs. dit fradrag bliver omkring 50.000 kr. (nøjagtighed kræver en
lommeregner.

Viggo

Fra : NVM

Dato : 28-03-04 07:40

Sun, 28 Mar 2004 08:05:03 +0200, Karl Viggo <karl_viggo@hotmail.com>
skrev:

> [...]
> Dette tal ganger du med kilometersatsen, som pt. er 1,62.
> Dvs. dit fradrag bliver omkring 50.000 kr. (nøjagtighed kræver en

Du har vist glemt, at satsen bliver mindre, når den daglige befordring er
på mere end 100 km om dagen.

Brug dog

http://www.tastselv.toldskat.dk/persontastselv03/BeregnOpgoer.do?start=true

--
Sendt med M2, Operas banebrydende nyhedsgruppe-
og e-postklient: http://www.opera.com/m2/

Fra : Joakim

Dato : 28-03-04 07:21

> [...]
>
> Jeg har 93 km til arbejde (hver vej) .
>
> Kan du lave regnestykket for mig, og gerne med alle mellemregningerne.

www.toldskat.dk

Befordringsfradrag
Beregnet således Km Sats pr. km Fradrag
Daglig befordring indtil 24 km 24 0,00 kr. 0,00 kr.
Daglig befordring fra 25 - 100 km 76 1,60 kr. 121,60 kr.
Daglig befordring over 100 km 86 0,80 kr. 68,80 kr.
Befordringsfradrag pr. arbejdsdag 190,40 kr.
Befordringsfradrag for 1 arbejdsdage (oprundet til hele kroner)
191,00 kr.

joakim