URL opdateret
Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-03-04 22:30

Jeg vil lave mig et lille BASH script der

1. har en lokal kopi af en WEB side
2. henter en ny kopi af siden
3. undersøger om der er ændret på siden
4. skriver ud på skærmen hvis der er en ændring
5. flytter den nye kopi over i den gamle's dir med en overskrivning

Jeg vil godt have en fil indeholdende en URL pr linie.

Jeg forstiller mig at samligne siderne med
diff -s GammelSide NySide
man diff siger at så får man bare exitkoden, men når jeg i en konsol
forsøger mig med
cmp -s /home/ivar/WewOpdate/index.php\?f\=0 /home/ivar/WewOpdate/GammelSide/index.php\?f\=
så afslutter den bare, uanset om der er forskæld på filerne eller ikke,
hvordan får jeg exitkoden i scriptet det skal ende ud med?

Hvordan læser jeg filen med URL'erne linie for linie, og giver som
en den af parmeterne på de komandorer jeg bruger?

Ivar Madsen