MS Windows
briani 27239
Antivirusprogram.
Fra : Ukendt

Dato : 27-03-04 17:33

Hej !

Jeg bruger Windows XP Home Edition, Outlook Express og Norton Antivirus
2002.

Det fungerer godt nok.
Men her på det sidste har der været mange mails med virus. Og de skal jo
behandles manuelt.

Findes der et alternativt antivirusprogram, som konsekvent kan slette alle
virusbefængte mails uden at man skal røre en finger ?

Med venlig hilsen

Abricosicus

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 27-03-04 17:54

Abricosicus skrev i en meddelelse:

> [...]
>
> Findes der et alternativt antivirusprogram, som konsekvent kan slette
> alle virusbefængte mails uden at man skal røre en finger ?

Det er da bare noget du skal indstille Norton til at gøre...
Start Norton - Indstillinger - E-mail - Reparer, og slet derefter uden alarm
hvis rep. mislykkes (Alt+d)

Men egentligt hører spørgsmålet vel til under news:dk.edb.sikkerhed.virus

--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: url:http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-03-04 21:04

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev:

>Start Norton - Indstillinger - E-mail - Reparer, og slet derefter uden alarm
>hvis rep. mislykkes (Alt+d)

Nu har jeg ikke prøvet funktionen og har p.t. ikke Norton
installaeret, men "Reparer" lyder altså som spild af gode kræfter.
Virus-mails indeholder i reglen intet andet og skal blot slettes -
helst på serveren, hvis man har en klient der kan klare det. Det er
nemt, de er som regel let genkendelige.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Vagn K. Poulsen

Dato : 27-03-04 18:04

On Sat, 27 Mar 2004 17:33:25 +0100, "Abricosicus"
<abricosicus_snabela_hotmail.com> wrote:

> [...]
>2002.
>
>Det fungerer godt nok.
>Men her på det sidste har der været mange mails med virus. Og de skal jo

både - og

>Findes der et alternativt antivirusprogram, som konsekvent kan slette alle
>virusbefængte mails uden at man skal røre en finger ?

jeg bruger programmet "MailWasher", der checker mail på serveren,
altså inden du henter det til din PC,- du kan markere afsendere af
mail som 'venner' eller 'blackliste' dem.

Vagn

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-04 18:37

Hej igen !

Tak for svarene.

I min naivitet troede jeg, at indstillingerne i Norton kun gav mulighed for
automatisk at slette de virusbefængte bilag,- og ikke hele mailen.

Det dér med MailWasher er nok ikke den bedste idé, hvis man vil have
mulighed for at modtage mails fra ukendte, - men kun mails uden virus !

Med venlig hilsen

Abricosicus