Gøende unghund, især over for mænd.
Fra : Bjarni

Dato : 27-03-04 17:02

Hejsa.

Min kæreste og jeg har i fem måneder haft en dejlig Bearded Collie -
nu tyve måneder gammel.

Han er i de sidste par måneder begyndt at gø af vores gæster, ikke
aggressivt, men mere for at få opmærksomhed (han gøer eksempelvis
ikke, når de klapper ham).

Han er især højrøstet over for mænd, og vi mener han måske er bange
for dem. De mandlige gæster han virker bange for, udviser absolut
ingen aggressiv eller dominerende kropssprog, stemmeføring el. lign.,
og vi har lært dem allesammen, hvordan de skal omgås hunden, når han
er utryg ved dem (ikke se ham i øjnene, de klapper ham på brystet frem
for oven på hovedet, ingen pludselige bevægelser, osv.).

Det, at han gøer for at få opmærksomhed mener vi godt vi kan håndtere,
men hans adfærd over for mænd, ødelægger ofte den gode stemning, fordi
vi bruger så meget energi på at henlede hundens opmærksomhed på noget
andet, for at gæsterne ikke skal føle sig truede.

Jeg ser frem til at læse nogle gode ideer fra jer.

mvh
Bjarni

Fra : Ladycatwoman

Dato : 27-03-04 18:10

"Bjarni" <bjarnij@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke, når de klapper ham).
>
> Han er især højrøstet over for mænd, og vi mener han måske er bange

Hejsa.

Jeg kan fortælle dig, at det sikkert går over med tiden.
Min Cujo (schæfer) brød sig heller ikke om gamle mennesker som hvalp.
Sikkert fordi de gik anderledes end andre???
I dag har han ingen problemer med dem men bryder sig ikke om skaldede????
Ignorer det og regn med, at det går over med tiden.
Så længe han ikke gør dem noget, så er det bare et irritationsmoment, der
sikkert går over, hvis I ignorerer det.

Mvh. Cujos mor