Cybercity ADSL IP ændring?
Fra : Jesper

Dato : 27-03-04 17:04

Hej gruppe.

Jeg har for forholdsvis nylig fået Cybercity ADSL standart.

Jeg har brug for at få en anden IP,(noget med en side der begrænser
download pr. IP adresse)
og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan det foregår ved
cybercity. Kan jeg gøre noget for at få tildelt en anden IP adresse?

Er det sådan noget med at jeg måske får en anden IP hvis computeren
slukkes i noget tid, eller hvordan foregår det?

IP er o sat til noget ala 10.0.0.1 internt så det er ikke umiddelbart
noget man selv kan sætte.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-03-04 17:08

Jesper <msdatin@hotmail.com> writes:

> Jeg har brug for at få en anden IP,(noget med en side der begrænser
> download pr. IP adresse)

Sur prut. Nedlæg din ADSL og håb på at du får en ny adresse når du
opretter den igen.

> og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan det foregår ved
> cybercity. Kan jeg gøre noget for at få tildelt en anden IP adresse?

Nej.

--
Jacob - www.bunk.cc
It'll be a nice world if they ever get it finished.

Fra : Jesper

Dato : 27-03-04 17:19

On Sat, 27 Mar 2004 17:07:44 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Sur prut. Nedlæg din ADSL og håb på at du får en ny adresse når du
>opretter den igen.

Nu ingen grund til at være "sjov".

Kan man måske forestille sig at man kan køre igennem en router eller
noget?
Jeg kunne måske tro at der sad en ekspert eller 2 herinde med et godt
forslag.

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-03-04 17:28

Jesper <sadstin@hotmail.com> wrote:

> Kan man måske forestille sig at man kan køre igennem en router eller
> noget?

Det gør du allerede. CC leverer ADSL med router.

> Jeg kunne måske tro at der sad en ekspert eller 2 herinde med et
> godt forslag.

Hvad med at downloade gennem en proxy? Download sitet ser proxy'ens IP,
ikke din. Normalt bruges den slags til at være "anonym" på nettet, men
det kan måske også hjælpe dig.

--
Jesper Lund

Fra : Jesper

Dato : 27-03-04 19:03

On Sat, 27 Mar 2004 17:28:28 +0100, "Jesper Lund" <jelu@despammed.com>
wrote:

> [...]
>
>Hvad med at downloade gennem en proxy? Download sitet ser proxy'ens IP,
>ikke din. Normalt bruges den slags til at være "anonym" på nettet, men

Et godt forslag, men nu har jeg prøvet 2 forskellige proxyer, og det
er vist noget med at de kræver en global IP for at virke :(

Anonymous 4 proxy (a4proxy) skriver på
http://www.inetprivacy.com/a4proxy/compatibility-test.htm
at global IP er nødvendigt, så det er nok generalt.

Ævs.

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-03-04 19:37

Jesper <adstin@hotmail.com> wrote:

> [...]
> http://www.inetprivacy.com/a4proxy/compatibility-test.htm
> at global IP er nødvendigt, så det er nok generalt.

Jeg er ret sikker på at det ikke er "global IP" i CC forstand, som der
tænkes på. Dit problem er routeren mellem din computer og WAN IP'en, som
proxy'en kan se. Har du prøvet de ting, som er beskrevet i dette link?
http://www.inetprivacy.com/a4proxy/checking-router.htm
(jeg har kun skimmet det; men essensen er at du skal forwarde et antal
porte fra din router til din computer).

--
Jesper Lund

Fra : Jesper

Dato : 27-03-04 19:59

On Sat, 27 Mar 2004 19:37:03 +0100, "Jesper Lund" <jelu@despammed.com>
wrote:

> [...]
>http://www.inetprivacy.com/a4proxy/checking-router.htm
>(jeg har kun skimmet det; men essensen er at du skal forwarde et antal

Jeg er ikke meget inde i det...
Men jeg ringede til cybercity i sin tid og bad om en måde at få åbnet
alle porteå, og det satte jeg til. Jeg har så selv sat en firewall op,

men selvom jeg fjerner den nu oplyser programmet stadig ikke en
såkaldt extern IP. kun de der 127.0.0.1 og 10.0.0.1 interne dimser.

Fra : Martin Petersen

Dato : 27-03-04 20:35

Jesper (asdarstin@hotmail.com) skrev følgende:

> [...]
>
> men selvom jeg fjerner den nu oplyser programmet stadig ikke en
> såkaldt extern IP. kun de der 127.0.0.1 og 10.0.0.1 interne dimser.

Med risiko for at fortælle dig noget du nok ved... Din ip er
212.242.183.150. Ved ikke om du kan bruge det til noget. :)

- Martin

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-03-04 17:24

Jesper <sadstin@hotmail.com> writes:

> Nu ingen grund til at være "sjov".

Det var skam helt seriøst ment. Det er nok den letteste måde at få en
ny IP-adresse hos Cybercity.

> Kan man måske forestille sig at man kan køre igennem en router eller
> noget?

Nej, ikke noget der kan give dig en ny IP-adresse.

--
Jacob - www.bunk.cc
Being schizophrenic is better than living alone.

Fra : Jesper

Dato : 27-03-04 17:27

On Sat, 27 Mar 2004 17:23:42 +0100, Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>
wrote:

>Det var skam helt seriøst ment. Det er nok den letteste måde at få en
>ny IP-adresse hos Cybercity.

Så vil jeg trods alt mene at det er nemmere at bestille "Global IP".
Der hører vist flere IPer med, hvilket er det jeg har brug for. Meen
125 pr måned er alt for meget.

Men okay, så tak for svaret. Der er ikke så meget at gøre så.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-03-04 17:32

Jesper <sadstin@hotmail.com> writes:

> Så vil jeg trods alt mene at det er nemmere at bestille "Global IP".

Ja, den løsning havde jeg glemt.

> Der hører vist flere IPer med, hvilket er det jeg har brug for. Meen
> 125 pr måned er alt for meget.

Der er kun en brugbar IP-adresse med. Resten bruges til routeren,
broadcast og network.

--
Jacob - www.bunk.cc
Trouble always comes at the wrong time.

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-03-04 17:30

Jesper <msdatin@hotmail.com> wrote:

> IP er o sat til noget ala 10.0.0.1 internt så det er ikke
> umiddelbart noget man selv kan sætte.

10.0.0.1 er din computers private IP adresse. Den IP adresse som
omverdenen ser er routerens WAN IP. Ikke at det betyder noget for dit
problem, blot en detalje.

--
Jesper Lund

Fra : The Sci-Fi Fan

Dato : 26-05-04 20:25

"Jesper Lund" <jelu@despammed.com> wrote in

> 10.0.0.1 er din computers private IP adresse. Den IP adresse som
> omverdenen ser er routerens WAN IP. Ikke at det betyder noget for dit
> problem, blot en detalje.

Men hvis det er fordi du ikke kan download via nogle bestemte porte, så
skal du bare gå ind i adsl-routeren og ændre din opsætning, jeg mener den
har adr. 10.0.0.1:2033

--
Mvh.
Michael R.