ang trådløst netværk
Fra : Richard

Dato : 27-03-04 16:41

Jeg har været inde på denne side,
http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_net#wireless Der står der at

citat
--------------------
Det giver absolut ingen sikkerhedsfordele at benytte sig af følgende og
enhver der påstår andet er uden tvivl inkompetent:

a.. Slå SSID broadcast fra - det er lige gyldigt om angriberne kan se dit
AP hvis de ikke kan komme ind.
--------------------

Jeg ville mene at det ville hjælpe, da det gør det sværere for almindelige
folk som for sjov prøver at komme ind og lege på ens netværk. Da de højst
sandsynligt ville prøve at søge på de SSID som publiceres.
Jeg ved godt at hvis det var en PRO hacker skulle han nok finde en anden vej
ind, men det vil da stadig gøre det mere vanskeligt for ham, eller er det
mig der er helt ude i hegnet, sammen med den lærer der har fortalt mig
det???

Hilsen Richard

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 27-03-04 20:13

Richard <s@b.k> wrote:

> Jeg ville mene at det ville hj?lpe, da det g?r det sv?rere for almindelige
> folk som for sjov pr?ver at komme ind og lege p? ens netv?rk. Da de h?jst
> sandsynligt ville pr?ve at s?ge p? de SSID som publiceres.

Hvis du ikke publicerer SSID, kan man bare vente paa at en host
kontakter dit AP. Naar det sker, saa publiceres SSID i klartekst og det
kan selvfoelgeligt sagtens opsnappes.

Ergo eliminerer du muligheden for at en person kan komme koerende i en
bil og finde dit AP ved ikke at publicere SSID. Indtil at han finder en
maade hvormed han kan lokke hosten til at sende SSID i klartekst.

Det vaesenlige er at man skal vaere klar over at man benytter sig af
security by obscurity. Og at sikkerheden over tid er lig med 0.

--
j.

Fra : Richard

Dato : 29-03-04 20:12

> [...]
> bil og finde dit AP ved ikke at publicere SSID. Indtil at han finder en
> maade hvormed han kan lokke hosten til at sende SSID i klartekst.

Takker det var det jeg ville vide,

Richard

Fra : Alex Holst

Dato : 28-03-04 01:12

Richard wrote:
> [...]
> folk som for sjov prøver at komme ind og lege på ens netværk. Da de højst
> sandsynligt ville prøve at søge på de SSID som publiceres.

Almindelige folk kan vel ikke komme ind i dit netvaerk alligevel, skulle
man haabe. Hvorfor goere det besvaerligt for venner og bekendte naar de
er paa besoeg? Bare fortael dem hvilken SSID de skal connecte til.