Netværk med 100mbit router + 1000mbit swit~
Fra : f00ge

Dato : 27-03-04 14:44

Jeg har en ganske alm. DSL-router, som kører 100mbit.
Men mine tre PC'ere i netværket har alle 1Gbit netkort. Det ville jeg gerne
udnytte.

Kan det lade sig gøre at smide en 1Gbit switch på, sådan at jeg stadig har
Internetadgang samtidig med, at jeg kan overføre filer mellem maskinerne med
1Gbit?

Hvis ja, hvordan skal det lige sættes op?

Takker,

Jeg kan ikke rigtig finde en 1Gbib router - ellers havde det været nemmest
bare at anskaffe sig sådan en.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-03-04 14:58

On Sat, 27 Mar 2004 14:43:55 +0100, "f00ge"
<f00ge***REMOVE***@gmx.net> wrote:

> [...]
>1Gbit?
>
>Hvis ja, hvordan skal det lige sættes op?

Du sætter så'mæn bare kablerne i switchen

Den finder selv ud af om enheden er 10, 100 eller 1000 Mbit.

<mlr>

Fra : f00ge

Dato : 27-03-04 15:57

"Michael Rasmussen" <YouCantFindMe@invalid> wrote:

> Du sætter så'mæn bare kablerne i switchen

Dvs, jeg bare sætter et kabel fra routeren over i switchen - og så alle
PC'er ind i switchen?
Og den kan stadig holde styr på, hvor internettrafikken skal hen osv.?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-03-04 16:11

On Sat, 27 Mar 2004 15:57:08 +0100, "f00ge"
<f00ge***REMOVE***@gmx.net> wrote:

>Dvs, jeg bare sætter et kabel fra routeren over i switchen - og så alle
>PC'er ind i switchen?

Der er megen forvirring omkring uplinkporte / krydsede kabler, men i
praksis fungerer moderne udstyr uanfægtet på standard netkabler.

>Og den kan stadig holde styr på, hvor internettrafikken skal hen osv.?

Det er korrekt...

<mlr>

Fra : Michael

Dato : 29-03-04 16:12

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Internetadgang samtidig med, at jeg kan overføre filer mellem maskinerne

- og så skal du lige huske at forbinde det hele med 'Category 6' kabler,
hvis du vil have glæde af de 1000 Mbit.

Hilsen Michael

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-03-04 22:10

On Mon, 29 Mar 2004 17:12:22 +0200, "Michael" <cybermike@ofir.dk>
wrote:

> - og så skal du lige huske at forbinde det hele med 'Category 6' kabler,
> hvis du vil have glæde af de 1000 Mbit.

Gigabit Ethernet virker fint på Cat5E.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Michael

Dato : 29-03-04 23:11

> Gigabit Ethernet virker fint på Cat5E.

Tak! Jeg har oplysningen fra en forhandler, men han ville åbenbart gerne
prakke mig noget på!

Hilsen Michael

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-03-04 23:54

On Tue, 30 Mar 2004 00:10:45 +0200, "Michael" <cybermike@ofir.dk>
wrote:

> Tak! Jeg har oplysningen fra en forhandler, men han ville åbenbart
> gerne prakke mig noget på!

Måske.

Hvis han snakkede om faste installationer, er jeg helt enig i, at
Cat6 er det eneste rigtige (fordi det er det eneste med fremtid
i), men det er altså ikke det eneste, der virker til GE.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/