beskeder til messenger på en winNT
Fra : Kasper Baas

Dato : 27-04-01 14:01

Hej

Kan man fra linux (RH) sende beskeder til en windows NT maskines messenger.
Hvis ja hvordan gør jeg så.

Mvh. Kasper

Fra : Kent Friis

Dato : 27-04-01 14:31

Den Fri, 27 Apr 2001 15:00:56 +0200 skrev Kasper Baas:
>Hej
>
>Kan man fra linux (RH) sende beskeder til en windows NT maskines messenger.
>Hvis ja hvordan gør jeg så.

MSN Messenger, eller winpopup?

Hvis det er den sidste, så:
smbclient -M maskine

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - sidste billede: garden.png

Fra : Kasper Baas

Dato : 27-04-01 14:59

> MSN Messenger, eller winpopup?
>
> Hvis det er den sidste, så:
> smbclient -M maskine

tak for hjælpen.. hvis jeg vil se hvad folk deler er der så også en kommando
hertil smbclienten.

Mvh. Kasper

Fra : Kasper Baas

Dato : 27-04-01 15:01

> tak for hjælpen.. hvis jeg vil se hvad folk deler er der så også en
kommando
> hertil smbclienten.

det må være denne:
smbclient -L host

Fra : Kent Friis

Dato : 27-04-01 15:00

Den Fri, 27 Apr 2001 15:59:05 +0200 skrev Kasper Baas:

>tak for hjælpen.. hvis jeg vil se hvad folk deler er der så også en kommando
>hertil smbclienten.

smbclient -L maskinnavn

(plus -N, hvis du vil have den til at holde op med at spørge om password
til IPC$).

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - sidste billede: garden.png

Fra : Harlekin

Dato : 01-10-01 09:14

"Kent Friis" skrev d. 27-04-01 14:31 dette indlæg :

> MSN Messenger, eller winpopup?

> [...]

Hvordan kan man så sende en besked til MSN Messenger? Evt med email?

http://www.kandu.dk/

Fra : Mr. Funny

Dato : 01-10-01 16:00

On Mon, 01 Oct 2001 08:13:45 GMT, Harlekin <Harlekin.news@kandu.dk> wasted the time by posting a message in dk.edb.system.unix:
>Hvordan kan man så sende en besked til MSN Messenger? Evt med email?

Måske GAIM kunne klare det? Den kan bruge perl plugins, og så er det vel
bare at skrive et passende plugin, som man loader i GAIM... Dog er det ikke
så god en løsning, hvis man ikke ønsker noget X på sin webserver...

http://gaim.sourceforge.net/

--
Chano Andersen (chanoa@gmx.net)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Steffen Hansen

Dato : 27-04-01 14:31

Kasper Baas wrote:

> Hej
>
> Kan man fra linux (RH) sende beskeder til en windows NT maskines
> messenger. Hvis ja hvordan gør jeg så.

smbclient -M hostnavn

mvh.
--