Lydudgang
Fra : Fam. Gunst

Dato : 27-04-01 14:06

Hej

Jeg har tilsluttet min bærbare Toshiba Portégé 3440CT til mit anlæg via
DAT/TAPE indgangen - men lyden er meget lav og dårlig når jeg afspiller
Mp3'er. Hvorfor? Kablet er billigt, købt hos Merlin.

Venlig hilsen og go' weekend

Jacob

Fra : Hans Pedersen

Dato : 27-04-01 14:38

On Fri, 27 Apr 2001 15:06:13 +0200, "Fam. Gunst"
<fam.gunst@mail.tele.dk> wrote:

>Kablet er billigt, købt hos Merlin.

Hvor lang er det pågældende kabel?

Hans Pedersen, Esbjerg
http://h2ns.dk
ICQ#: 9178476

Fra : Sven

Dato : 27-04-01 16:17

Hvis lyden er for lav, hænger det sammen med outputten på dit lykort. Hvis
du har max på alle indstillinger i windoze (?!!) og det ikke hjælper, skal
du have en mere følsom indgang på din forstærker (check manualen eller køb
en anden forstærker med samme ;) eller en for-forstærker.

Hvis lyden er for 'dårlig' har jeg 2 bud:
1. Kablet er for dårlig. Selv 10 meter skulle egentlig producere noget der
er til at leve med, så lyden skal virkelig være dårlig. Prøv med et kabel
med guldstik, afskærmning og OFC (Iltfri kobber - men så kan det heller ikke
blive bedre...næsten ;).

2. Prøv at tilslutte en ledning fra forstærker-kabinettet eller
bærbar-kabinettet (bare der er metal!) til f.eks. radiatoren (jord!).

Ellers er der de sædvanlige, nyeste driver osv.

/Sven
/**
'Figuring things out for your self is the only freedom anyone really has.
Use that freedom. Make up your own mind...'
- Starship Troopers
*/

Fam. Gunst <fam.gunst@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9cbr3l$1kf$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-04-01 20:21

Efter egen erfaring er lyden lavere hvis man bruger Tape eller Phono
indgangen, end hvis man fx. bruger VCR eller CD indgangene.

/Mikael

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 28-04-01 11:47

On Fri, 27 Apr 2001 21:21:14 +0200, "Mikael Nørrelund Andersen"
<scory@worldonline.dk> wrote:

>Efter egen erfaring er lyden lavere hvis man bruger Tape eller Phono
>indgangen, end hvis man fx. bruger VCR eller CD indgangene.

Du må ikke bruge Phono indgangen direkte fra PC'en. Dels er det
beregnet til et lavere indgangs signal, og dels er der en RIIA
korektur, som giver mindre støj fra plader.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk