MS Windows
briani 27239
Fjerne Linux partion ?
Fra : Jan

Dato : 27-03-04 08:39

Hejsa

Jeg har på min bærbare pc lavet en partion med Linux, men da jeg ikke bruger
det alligevel vil jeg gerne fjerne den igen.
Men hvordan gør jeg det - Linux har jo lavet så en bootmenu hvor jeg kan
vælge mellem Windows og Linux, hvordan fjerner jeg så Linux, så den menu
også forsvinder og jeg kun har min Windows XP på maskinen ??

Jan

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-03-04 13:47

<http://support.microsoft.com/?kbid=315224>

--
Hilsen
Madsen

Fra : LarsK

Dato : 27-03-04 14:53

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in news:c440k1.220.1
@tgm.dyndns.dk:

> <http://support.microsoft.com/?kbid=315224>

Det jeg gjorde var, at jeg bootede op på WinXP cd'en og kørte
genoprettelseskonsollen. Jeg loggede på Windows-installationen (hos mig
C:\Windows) og skrev 'fixboot' og 'fixmbr' (muligvis i omvendt rækkefølge
(?)) - herefter kørte jeg Partition Magic og konverterede Linux
partitionerne til Fat32, så Windows kunne se dem igen...

--
//LarsK

-remove NOSPAM from e-mail address