Konvertering af ASCII-talkode til karakter
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-04-01 13:42

Hvordan laver man en "tilfældig" streng indeholdende store og små bogstaver,
tal og specialtegn ? Jeg har prøvet at lege med konvertering af ASCII-koder
til karakterer med char(<talkode>), men det virker ikke rigtigt for mig.

--
The obvious mathematical breakthrough would be development of an easy
way to factor large prime numbers.

Fra : James Olsen

Dato : 27-04-01 14:29

"Jesper Stocholm" <usenet@stocholm.dk> wrote in message
> [...]
ASCII-koder
> til karakterer med char(<talkode>), men det virker ikke rigtigt for mig.

hvis du bruger chr(<talkode>) var der måske mere success - men hvis det er
det du mener hvad er så det der ikke virker ?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-04-01 14:52

"James Olsen" <james_olsen@vip.cybercity.dk> wrote in <9cbs7j$2p37$1
@news.cybercity.dk>:

> [...]
>
>hvis du bruger chr(<talkode>) var der måske mere success - men hvis det er
>det du mener hvad er så det der ikke virker ?

aaah crap ! ... det er mig, der ikke kan læse dokumentionen korrekt ...

tak for hjælpen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 27-04-01 14:33

Jesper Stocholm wrote:

> [...]
> til karakterer med char(<talkode>), men det virker ikke rigtigt for mig.

I korte træk:
Lav en streng med de tegn, du ønsker (f.eks. ""#¤%&/()=abcdefgh.....")
Find et tilfældigt tal mellem 1 og strengens længde (kald det n)
Vælg det n'te tegn i strengen
Tilføj dette tegn til den tilfældige streng, du er ved at lave
- gentag så mange gange, som du ønsker tegn i strengen

Oversæt til VBscript eller Jscript efter eget ønske...

M.v.h.

Jonathan