Kopi af dankort
Fra : klaus

Dato : 26-03-04 21:11

Et firma der kalder sig Aircom vil oprette et telefonabonnement til min
mobiltelefon, for at blive oprettet skal jeg udprinte en fuldmagt,
underskrive den og sende den til Aircom inklusive en kopi af mit Dankort
med nummer. Det er jeg lidt betænkelig ved, det er OK at jeg
underskriver en handelsaftale, men at de skal have en kopi af mit
Dankort, det lyder lidt for kreativt - eller er det bare mig der er for
paranoid?

Er det almindelig fremgangsmåde ved oprettelse af telefonabonnement via
Internettet?

--
Venlig hilsen/with regards
Klaus Eriksen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 26-03-04 22:00

On Fri, 26 Mar 2004 21:10:30 +0100, klaus <ke@aigis.dk> wrote:

>Er det almindelig fremgangsmåde ved oprettelse af telefonabonnement via
>Internettet?

Nej. Jeg ville finde et andet firma. Fx www.telmore.dk

Kurt Brixen

Fra : Gevaldi

Dato : 26-03-04 22:12

klaus skriblede:
> Et firma der kalder sig Aircom vil oprette et telefonabonnement til
> min mobiltelefon

Hva' har det med internet sikkerhed at
gøre. Dit spg. hører hjemme i en af de
nedenstående ng'er:

--
/Gevaldi

Fra : Michael Appel

Dato : 26-03-04 23:23

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hva' har det med internet sikkerhed at
> gøre. Dit spg. hører hjemme i en af de
> nedenstående ng'er:

Tja, dk.edb.sikkerhed... Mon ikke han kan spørge om noget hvor han er i
tvivl om sikkerheden ved brug af hans EDB? Det er jo faktisk det han spørger
om..

Svar til Klaus: Nej det er ikke gæng fremgangsmåde. Hvis de vil drive handel
via nettet bør de investere den tid og de ressourcer der gør at du som
forbruger kan handle trygt online.

Jeg ville finde noget andet.

Michael

Fra : Gevaldi

Dato : 27-03-04 08:01

Michael Appel skriblede:

> Tja, dk.edb.sikkerhed... Mon ikke han kan spørge om noget hvor han er
> i tvivl om sikkerheden ved brug af hans EDB? Det er jo faktisk det
> han spørger om..

En underskrevet fuldmagt og en kopi
af et dankort som skal sendes med
Post Danmark har intet med des at
gøre.

At han opretter et mobilabb. via nettet
gør det da ikke til et problem for denne
ng.

Fut etiketten

--
/Gevaldi

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 27-03-04 10:54

In article <40648e37$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, klaus wrote:
> Er det almindelig fremgangsmåde ved oprettelse af telefonabonnement via
> Internettet?

Spørg din bank.

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : klaus

Dato : 27-03-04 16:11

Christian E. Lysel wrote:

> Spørg din bank.

Naturligvis, det havde jeg ikke lige tænkt på. Og ellers følger jeg
sikkert Michael og Kurts gode råd om at handle et andet sted.

--
Venlig hilsen/with regards
Klaus Eriksen

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-03-04 20:48

klaus <ke@aigis.dk> skrev:

>Naturligvis, det havde jeg ikke lige tænkt på. Og ellers følger jeg
>sikkert Michael og Kurts gode råd om at handle et andet sted.

Hvid det er en almindelig fotokopi af kortet, kan jeg ikke se noget
farligt eller ødiøst i det. Det har jeg også været ude for at hoteller
beder om ved check-in.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-03-04 22:25

Peter Loumann skrev:

>Hvid det er en almindelig fotokopi af kortet, kan jeg ikke se noget
>farligt eller ødiøst i det. Det har jeg også været ude for at hoteller
>beder om ved check-in.

Hvad skal de bruge kopien til?

--
Bertel

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-03-04 23:47

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> skrev:

>Hvad skal de bruge kopien til?

Det har jeg ikke spurgt om fordi jeg ikke kan se det kan misbruges.
Antagelig for at have en sikker identifikation hvis jeg skulle smutte
fra regningen. Jeg husker at de gjorde det på Danhotel i Kastrup for
nogle år siden, er ikke sikker på jeg har været ude for det andre
steder.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Carsten Holck

Dato : 29-03-04 23:46

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvad skal de bruge kopien til?
Enten en fotokopi eller en fluesmækkeraftryk så har de alle de informatoiner
de skal bruge hvis du ikke når at betale ved check-ud - vedr underskrifter
påfører de bare "on file" så kører det helt fint.

/carsten