MS Windows
briani 27239
Mus vhj af taster?
Fra : Jakob

Dato : 26-03-04 19:44

Min mus er død... Jeg kan ikke få købt en ny sådan lige.

Er der ikke et progam eller lign, så jeg kan styre musen via tastatur?
Jeg kan huske at dette var muligt vist nok i gamle windows dage.

På forhånd tak. Det er sygt lige pt uden mus !!! :)

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 26-03-04 20:25

"Jakob" skrev
> Min mus er død... Jeg kan ikke få købt en ny sådan lige.
>
> Er der ikke et progam eller lign, så jeg kan styre musen via tastatur?
> Jeg kan huske at dette var muligt vist nok i gamle windows dage.

Control Panel | Accessibility Options
Tab Mouse
Check 'Use MouseKeys'
og brug keypad knapper 4 - 2 - 6 - 8 til at styre mus
når NumLock lyser.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Jakob

Dato : 28-03-04 00:59

On Fri, 26 Mar 2004 20:25:10 +0100, "Thorkild Dalsgaard"
<tdalsgaard@despammed.com> wrote:

>og brug keypad knapper 4 - 2 - 6 - 8 til at styre mus
>når NumLock lyser.
>
>Mvh
>Thorkild Dalsgaard

tak! Jeg bruger det lige nu :)

Men jeg har kun et problem nu. Jeg har fundet ud af at "5" i midten
af det numeriske tastatur fungerer som venstremuseknap. Men hvor er
højre? :o

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 28-03-04 09:48

"Jakob" skrev
> tak! Jeg bruger det lige nu :)
>
> Men jeg har kun et problem nu. Jeg har fundet ud af at "5" i midten
> af det numeriske tastatur fungerer som venstremuseknap. Men hvor er
> højre? :o

Shift F10
(eller 'postkasseknappen' lige til venstre for den højre 'Ctrl' knap)

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Jakob

Dato : 28-03-04 12:25

On Sun, 28 Mar 2004 10:47:42 +0200, "Thorkild Dalsgaard"
<tdalsgaard@despammed.com> wrote:

>"Jakob" skrev

>Shift F10
>(eller 'postkasseknappen' lige til venstre for den højre 'Ctrl' knap)

Mange tak! Den havde jeg aldrig fundet selv :)

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 26-03-04 20:26

"Jakob" <marstin@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg kan huske at dette var muligt vist nok i gamle windows dage.
>
> På forhånd tak. Det er sygt lige pt uden mus !!! :)

QuickStart er vist det du søger efter. Og så er det freeware. Søg efter det
på Google.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Anders Pedersen

Dato : 26-03-04 23:53

On Fri, 26 Mar 2004 19:43:35 +0100, Jakob <marstin@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg kan huske at dette var muligt vist nok i gamle windows dage.
>
>På forhånd tak. Det er sygt lige pt uden mus !!! :)
Forkert grupppe
den rigtigige er
dk.edb.system.ms-windows

Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-03-04 00:16

Anders Pedersen <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev :

>Forkert grupppe
>den rigtigige er
>dk.edb.system.ms-windows

Før du poster noget, så kig på, hvor du poster indlægget.

Det er x-postet i dk.edb. og dk.edb.system.ms-windows og der er
sat fut til sidstnævnte, hvor dit svar så er havnet.

Så Jacob har gjort det helt efter reglerne, selvom det altid er
god ide at skrive i indlægget, at man har x-postet og futtet, men
ikke noget krav.

Fut: news:dk.admin.netikette
--
Knud

Fra : Leony

Dato : 27-03-04 16:01

In news:4bu860lmnb1tidrlkesv39anpadaki9ri4@4ax.com,
Jakob typed:

> Min mus er død... Jeg kan ikke få købt en ny sådan lige.
> Er der ikke et progam eller lign, så jeg kan styre musen via tastatur?
> Jeg kan huske at dette var muligt vist nok i gamle windows dage.

Du kan finde genvejstaster til 43 programmer her:
http://www.genvejstasten.dk/
Du kan også downloade hæftet om genvejstaster gratis via siden.

Jeg kender desværre ikke et program der kan lege mus via tastatur.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : J.K.Arning

Dato : 27-03-04 21:59

Jakob wrote:
> Min mus er død... Jeg kan ikke få købt en ny sådan lige.
>
> Er der ikke et progam eller lign, så jeg kan styre musen via tastatur?
> Jeg kan huske at dette var muligt vist nok i gamle windows dage.

Jeg mener der er sådan en funktion gemt i de "Handicap hjælp" programmer
der ligger i windows ..

Regards