[MySQL] PHPMyAdmin B-one.dk
Fra : Bo

Dato : 26-03-04 18:17

Er der nogen er jer der bruger PHPMyAdmin.domæne.dk ved b-one.dk ? Jeg eynes
at det kører utroligt langsomt. Er der andre der har samme problerm ?

Mvh
Bo

Fra : Kristian Thy

Dato : 26-03-04 22:11

Bo uttered:
> Er der nogen er jer der bruger PHPMyAdmin.domæne.dk ved b-one.dk ?

Ja.

> Jeg eynes at det kører utroligt langsomt. Er der andre der har samme
> problerm ?

Ingen problemer her.

\\kristian
--
My software never has bugs. It just develops random features.

Fra : Kasper Larsen

Dato : 27-03-04 10:23

"Bo" <no_name@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen er jer der bruger PHPMyAdmin.domæne.dk ved b-one.dk ? Jeg
eynes
> at det kører utroligt langsomt. Er der andre der har samme problerm ?

Jeg bruger også PHPAdmin på B-one og synes det kører vildt langsomt i
forhold til DB admin programmer der er ikke browserbaseret.

Fra : Kristian Thy

Dato : 27-03-04 10:47

Kasper Larsen uttered:
> Jeg bruger også PHPAdmin på B-one og synes det kører vildt langsomt i
> forhold til DB admin programmer der er ikke browserbaseret.

Det er så ikke så overraskende, set i betragtning af at din harddisk
har en væsentligt lavere access-hastighed end indernettet.

\\kristian
--
Aibohphobia: the fear of palindromes.

Fra : Bo

Dato : 27-03-04 12:05

> Det er så ikke så overraskende, set i betragtning af at din harddisk
> har en væsentligt lavere access-hastighed end indernettet.

Når jeg sammenligner hastigheden hos B-one og f.eks. Azero, der begge
benytter PHPMyAdmin, er der utrolig stor hastighedsforskel.

I sammenligningen er der endda stor forskel på datamængden. En tabel med
f.eks. 500 poster vises på ca. 5 sek. hos Azero, hos B-one tager 20 poster
ca. 5 sek. og få vist en tom tabel ca. 4 sek. Blot det at få en oversigt,
ved at klikke på databasenavenet, tager hos B-one ca. 8 sek. selv om der kun
er en tabel, hos Azero tager det under et sek. selv om der er 20 tabeller.
Et eller andet må der da være i vejen med B-ones opsætning / hardware eller
?.

Mvh
Bo

Fra : Kristian Thy

Dato : 27-03-04 12:13

Bo uttered:

> Når jeg sammenligner hastigheden hos B-one og f.eks. Azero, der begge
> benytter PHPMyAdmin, er der utrolig stor hastighedsforskel.

Ja se, det er jo så end anden sag. Jeg pointerede bare at det var
temmelig unfair (og ubrugeligt) at sammenligne et lokalt db-system med
et webbaseret :)

> [...]
> ved at klikke på databasenavenet, tager hos B-one ca. 8 sek. selv om der kun
> er en tabel, hos Azero tager det under et sek. selv om der er 20

Nu har jeg ikke prøvet hos Azero, men jeg kan da få en oversigt over
mine tabeller (ved at klikke på databasenavnet) på 1-2 sekunder. Det
kan jo alt sammen afhænge af browseren, belastningen på serveren,
belastningen på linien etc.

\\kristian
--
Talk is cheap because supply always exceeds demand.

Fra : Bo

Dato : 27-03-04 12:26

"Kristian Thy" <thy@it.edu> wrote in message
> Bo uttered:

> Ja se, det er jo så end anden sag. Jeg pointerede bare at det var
> temmelig unfair (og ubrugeligt) at sammenligne et lokalt db-system med
> et webbaseret :)

Selvfølgelig - jeg skulle have nævnt sammenligningen i første post.

> [...]
> mine tabeller (ved at klikke på databasenavnet) på 1-2 sekunder. Det
> kan jo alt sammen afhænge af browseren, belastningen på serveren,

Hmm ja, men browseren er den samme, om linien har nogen betydning rækker ud
over min viden.

Men jeg oplever det som urimelig langsomt, men jeg kan dog leve med det, så
afhænging er jeg heller ikke af PHPMyAdmin, men jeg undrede mig bare.

Bo

Fra : Kasper Larsen

Dato : 27-03-04 12:15

"Kristian Thy" <thy@it.edu> skrev i en meddelelse
> Kasper Larsen uttered:
>
> Det er så ikke så overraskende, set i betragtning af at din harddisk
> har en væsentligt lavere access-hastighed end indernettet.

Det ved jeg godt. Jeg udtrykte mig dårligt, det jeg mener er at access tiden
er langsommere end jeg havde forventet, selv på en browserbaseret løsning.