suse og java plugin
Fra : Ole Steen Olsen

Dato : 26-03-04 18:07

Hej.

Jeg har installeret Suse 9.0, som andet operativsystem. Alt fungerer ok. Men
det er umuligt at anvende netbank ved brug af Mozilla og andre browsere. Har
installeret java både i Yast og efter anvisningen fra javas site. Hvad skal
der til ??

I håb om et ikke alt for indviklet svar

Ole

Fra : Claus Larsen

Dato : 26-03-04 19:48

Ole Steen Olsen wrote:
> [...]
> installeret java både i Yast og efter anvisningen fra javas site. Hvad skal

Hvis du åbner mozilla og klikker på hjælp / om plugin, kan du så se din
java der?
Hvis ja, hvilken version?

Hvilken bank bruger du?

Hilsen Claus

Fra : Ole Steen Olsen

Dato : 26-03-04 19:11

"Claus Larsen" <brev@linuxwaves.com> wrote in message

Men
Har

> Hvis du åbner mozilla og klikker på hjælp / om plugin, kan du så se din
> [...]
Nej java ses ikke.
Jeg anvender Nordeas netbank.
Har tidligere prøvet Mandrake. Der kunne jeg installere java, som også kunne
ses under plugins, men alligevel kunne
netbanken ikke bruges.

Hilsen
Ole

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 26-03-04 21:38

Ole Steen Olsen wrote:

> Nej java ses ikke.
> Jeg anvender Nordeas netbank.

Hej, Det skulle være muligt at få Nordea til at virke:

http://www.linux.dk/support/bank/?bkid=2&cn=dk

Du mangler sikkert et symlink fra din java til /usr/lib/mozilla/plugins/
vil jeg tro.

Spørgsmålet er så: Hvor ligger din java mon henne?

Kan du ikke prøve at finde den i /usr et eller andet sted?

Hilsen Claus

Fra : Ole Steen Olsen

Dato : 27-03-04 08:11

Claus Christian Larsen wrote:

> [...]
> vil jeg tro.
>
> Spørgsmålet er så: Hvor ligger din java mon henne?
>
> Kan du ikke prøve at finde den i /usr et eller andet sted?

Det eneste java, ligger i etc/java og her kun en tekstfil.
Men jeg kan jo blot installere java igen.

Det store spørgsmål er så, hvordan jeg laver et symlink fra min
javainstallation til /opt/mozilla/lib/plugins, hvor min mozilla
tilsyneladende ligger.

Spørgsmålet går også på Open Office, som behøver java for at fungere
optimalt.

Hilsen Ole

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 27-03-04 14:34

Du kan evt. hente den her: http://java.com/en/download/manual.jsp

> Det store spørgsmål er så, hvordan jeg laver et symlink fra min
> javainstallation til /opt/mozilla/lib/plugins, hvor min mozilla
> tilsyneladende ligger.

Mit javaplugin ligger her: /usr/java/j2re1.4.2_03/plugin/i386/ns610-gcc32

Og såvidt jeg husker ser mit symlink således ud:

ln -s /usr/java/j2re1.4.2_03/plugin/i386/ns610-gcc32
/usr/lib/mozilla/plugins/

Her skal du jo så bare skrive /opt/lib/mozilla/plugins/

skrevet i root i et consol.

> Spørgsmålet går også på Open Office, som behøver java for at fungere
> optimalt.

Ved open office er det nok at angive stien /usr/java/j2re1.4.2_03/

Forudsat at din java ligger sig i /usr/java. Det er muligt at den ligger
sig i /opt/java eller noget andet.

Så skal du lukke mozilla ned og starte den igen. Så skulle java gerne
være at se i hjælp/om plugin

Mere om plugins her: http://plugindoc.mozdev.org/linux.html

Hilsen Claus

Fra : Ole Steen Olsen

Dato : 27-03-04 15:01

> [...]

> sig i /opt/java eller noget andet.
>
> Så skal du lukke mozilla ned og starte den igen. Så skulle java gerne

Hej Claus.

Nu virker det. Mange tak for hjælpen

Ole