Deep link
Fra : Peter Jensen

Dato : 26-03-04 16:16

Hej,

Hvad er et "Deep Link", og bør jeg være nervøs for sikkerheden på min
hjemmeside når der kan laves Deep Link ?

Fra : Peter Makholm

Dato : 26-03-04 16:20

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> writes:

> Hvad er et "Deep Link", og bør jeg være nervøs for sikkerheden på min
> hjemmeside når der kan laves Deep Link ?

Et dybt link er den ikke-tekniske betegnelse for et link til en
webside der ikke er en forside. Teknisk set giver det ikke meget
mening og har derfor ikke nogen betydning for dikekrheden.

--
Peter Makholm | According to the hacker ethic, the meaning of life
peter@makholm.net | is not Friday, but it is not Sunday either

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-03-04 16:23

Peter Jensen skrev:

>Hvad er et "Deep Link"

En betegnelse for at man linker direkte til nogle elementer på
dit site og ikke til hovedsiden. Nogle betrager det som noget
grufuldt noget, mens vi andre ser det som en naturlig del af
internettets hyperstruktur.

>og bør jeg være nervøs for sikkerheden på min
>hjemmeside når der kan laves Deep Link ?

Nej. Det kan kun være et problem for dem der linker, og det er
ikke sikkerhed det drejer sig om. Det er noget med direkte links
til ulovlige ting eller til at nogle aviser ikke vil have at man
'kun' læser en artikel, men skal tvinges forbi alle deres
reklamer, eller lignende.

--
Bertel

Fra : Kasper Dupont

Dato : 26-03-04 16:36

Peter Jensen wrote:

> Hej,
>
> Hvad er et "Deep Link",

Det er et link, der peger direkte på en
relevant side.

> og bør jeg være nervøs for sikkerheden på min
> hjemmeside når der kan laves Deep Link ?

Nej overhovedet ikke. Det er meningen, det
skal kunne lade sig gøre.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-03-04 16:58

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> wrote in news:6PX8c.559$Ou3.161
@news.get2net.dk:

> Hvad er et "Deep Link", og bør jeg være nervøs for sikkerheden på min
> hjemmeside når der kan laves Deep Link ?

Det kommer ganske an på, om du har en del af din hjemmeside, der kræver
login - og hvordan dette er implementeret. Hvis du ikke på alle undersider
checker, om en bruger er logget ind (men kun checker på selve login-siden),
så er det et problem.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.