Port Forwarding problemer
Fra : Jim Andersen

Dato : 26-03-04 16:02

Hej,

Jeg ville gerne have én af PC'erne sat op til at være web-server som man kan
tilgå udefra, mens resten i mit lille LAN er skærmet af.

Købte router af mærket Digitus (4 ports) og en fast public IP. (PIP-NR)

Routeren fortæller at den har fået PIP-NR, og jeg kan også sige "ping
PIP-NR".
Og så har jeg sagt til routeren at den skal dele dynamiske adresser ud fra
101 -> 199.

Server-PC'en har jeg givet en fast Lokal IP 192.168.123.100 (LIP-NR)

Det virker fint. Vi kan alle komme på internettet og lokalnettet, og jeg kan
fra en PC fyre IE op og skrive http://LIP-NR/tst.asp

Jeg går så ind i routerens opsætning, og i "Virtual Server" indsætter jeg en
linje:
port 80 ---- Server IP=FIP-NR ---- Enable=True

Så prøver jeg at skrive http://PIP-NR/tst.asp men får en "siden kan ikke
vises" - fejl.

Hjææælp
/jim

Fra : Morten Davidsen

Dato : 26-03-04 16:42

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilgå udefra, mens resten i mit lille LAN er skærmet af.
>
> Købte router af mærket Digitus (4 ports) og en fast public IP. (PIP-NR)
Okay, det er jo som det skal være - dog kan jeg ikke rigtig finde noget
dokumentation på nettet.

> Så prøver jeg at skrive http://PIP-NR/tst.asp men får en "siden kan ikke
> vises" - fejl.
Umiddelbart lytter der ikke noget på port 80 på 62.61.141.237 - så
spørgsmålet er om du har fået gjort det korrekt i routeren eller om der ikke
er nogen service bagved som lytter nu her hvor jeg har testet.
Men det er svært når jeg ikke kan finde noget dokumentation om din router

/MD

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-03-04 17:27

On Fri, 26 Mar 2004 16:02:20 +0100, "Jim Andersen"
<jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote:

>Så prøver jeg at skrive http://PIP-NR/tst.asp men får en "siden kan ikke
>vises" - fejl.

Dit netværksopsætning se OK ud.

Så jeg vil gætte på problemet ligger i din webserver opsætning - Den
er formentlig opsat til kun at virke på lokalnettet...

<mlr>

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-03-04 10:39

Michael Rasmussen wrote:
> Dit netværksopsætning se OK ud.
>
> Så jeg vil gætte på problemet ligger i din webserver opsætning - Den
> er formentlig opsat til kun at virke på lokalnettet...

Nogen tips til hvad jeg skal kigge efter ?

Det er en win2000 server, med IIS 5.0. Standard-opsætning, kun til test, der
er ikke noget produktion på den, så den skulle være ret vanille-agtig.

Jeg har været IIS'en igennem (og web-sitet) og der er flueben i anonym
adgang. Ellers noget jeg bør se efter ?

Hvor i win2000 server, skal jeg kigge efter punktet "Tillad kun LAN-adgang",
så jeg kan få fjernet det flueben ?

mvh
Jim

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-03-04 14:46

Eller skal der forwardes flere porte end blot port 80 for at der kan
serveres nogle web-sider ?

Jeg har prøvet at forwarde Overnet-porte (til en anden PC) og det virker
fint.

/jim

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-03-04 16:16

On Mon, 29 Mar 2004 15:46:14 +0200, "Jim Andersen"
<jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote:

> Eller skal der forwardes flere porte end blot port 80 for at der kan
> serveres nogle web-sider ?

Nej, ikke med mindre du kører med non-standard porte, eller der
er tale om HTTPS/SSL (altså krypteret trafik, typisk på port
443).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jim Andersen

Dato : 30-03-04 14:21

Asbjorn Hojmark wrote:

> Nej, ikke med mindre du kører med non-standard porte, eller der
> er tale om HTTPS/SSL (altså krypteret trafik, typisk på port
> 443).

Gør jeg ikke... Kan det være noget med sikkerhed på serveren/PC'en ?

Serveren kører win2000 Server. PC'en kører winXP.

Jeg har prøvet at telnette til port 13 via lokal IP, det går godt. Hvis jeg
bruger min faste IP virker det ikke. Kan det være noget
firewall/sikkerhedspolitik eller sådan noget ?

mvh
Jim

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-03-04 18:50

On Tue, 30 Mar 2004 15:20:41 +0200, "Jim Andersen"
<jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote:

> Jeg har prøvet at telnette til port 13 via lokal IP, det går godt.
> Hvis jeg bruger min faste IP virker det ikke. Kan det være noget
> firewall/sikkerhedspolitik eller sådan noget ?

Du kan sandsynligvis ikke fra indersiden nå din adresse på
ydersiden. Brug i stedet adressen på indersiden, når det er der
du er.

-A

Fra : Jim Andersen

Dato : 06-04-04 14:15

> Du kan sandsynligvis ikke fra indersiden nå din adresse på
> ydersiden. Brug i stedet adressen på indersiden, når det er der
> du er.

Nu tror jeg du har glemt hvad det var jeg ville

Nå, men det viste sig at min splinternye router skulle have ny firmware, så
virkede det hele lige pludselig. Trods alt godt at den kunne huske alle de
indstillinger jeg havde lavet.

tak for opmærksomheden,
/jim