DCC foirbindelse.
Fra : Per P.

Dato : 26-03-04 13:51

Hej

Jeg ville lige være flink og hjælpe en ven med at tømme hans gamle AST
bærbare for de filer han vil gemme. Jeg håbede på at hans bærbare havde en
USB port, for så var planen at flytte de godt 100 Mb over på min USB fætter,
og så gemme det på min egen PC. Men der var ingen USB port på den bærbare og
den kører med Windows 98.

Så måtte jeg have fat i det gamle null modem kabel og forsøge at oprette en
Direct Connection. Ikke min stærke side, men tålmodighed lønner sig jo nogle
gange.
Jeg er dog stødt på et problem som jeg ikke kan hit´ ud af. For at oprette
en forbindelse bliver jeg, på Windows 98, guidet til at gå via start,
programmer, tilbehør, kommunikation og vælge direkte kabeltilslutning. Og
her knækker filmen for under tilbehør er der ikke noget der hedder
kommunikation! Hvor pokker er det mon blevet af?

Håber der er en der kan hjælpe. Min kammerat er parat til at flytte det hele
på 3,5" disketter, men jeg vil mener, at en søndag eftermiddag kan bruges på
en meget sjovere måde.

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....

Fra : Kim

Dato : 26-03-04 15:52

On Fri, 26 Mar 2004 13:50:39 +0100, "Per P." <milborg@FJERNe-privat.dk>
wrote:

> [...]
>her knækker filmen for under tilbehør er der ikke noget der hedder
>kommunikation! Hvor pokker er det mon blevet af?

Det er næppe blevet valgt, da Win 98 blev installeret.

Du må have fat i Win98 installations CD´en og installere denne funktion.

--
Kim

Fra : Per P.

Dato : 26-03-04 17:37

"Kim" <k@x.x> skrev i en meddelelse

> Det er næppe blevet valgt, da Win 98 blev installeret.
>
> Du må have fat i Win98 installations CD´en og installere denne funktion.
>
> --
> Kim

Du har sikkert ret. Men tror du måske der er noget CD-rom drev i....nej nej,
det har han da ikke givet mig med. Grrr, skumle, skumnle og knurre.......

Fra : Steffen Moeller

Dato : 29-03-04 16:13

On Fri, 26 Mar 2004 17:37:27 +0100, "Per P."
<milborg@FJERNe-privat.dk> wrote:

>Du har sikkert ret. Men tror du måske der er noget CD-rom drev i....nej nej,
>det har han da ikke givet mig med. Grrr, skumle, skumnle og knurre.......

Brug den gode gamle fastlynx - den kan lægge på en enkelt floppydisk -
og det lyder som at du allerede har det korrekte kabel.

Deres demoversion kan hentes gratis fra nettet, hvis du kan klare dig
med de begrænsninger som den har.

The trial version of FastLynx 3.3 allows you to transfer up to 10
files or 10 MB of data each time it is started. Otherwise, it has all
of the capabilities of the full version. The trial version is freely
distributable, meaning we encourage you to pass it on to friends,
family, and colleagues.

/Steffen