newbee: UDTRÆK FRA MySQL TIL VISNING I FOR~
Fra : dedicato_alla_pirata

Dato : 26-03-04 10:35

I forbindelse med søgning i MySQL database har jeg lavet et link så man kan
redigere data i databasen

I siden der indeholder SELECT statement har jeg således et link:
echo ("(<a href='update.php?hvilketnr=$id'>
og i modtagersiden 'update.php' har jeg først et php script der laver en
SELECT på DB og henter data ind i en FORM hvor indholdet vises, så kan man
rette det man vil inden man laver en UPDATE. Selve visningen fungerer fint
med, f.eks.:
<input name="ny_title" type="text" id="ny_title" tabindex="1" value="<?php
echo "$titel";?>" size="79" maxlength="99">
og til en list/menu:
<select name="ny_year" id="ny_year" tabindex="5">
<option value="<?php echo "$year";?>" selected><?php echo
"$year";?></option>
Min SQL forespørgsel:
$sql = "UPDATE $film_tb
SET title='$ny_title', dsk_titel='$ny_dsktitel',
year='$ny_year',
medie='$ny_medie', director='$ny_director',
nation='$ny_nation',
genre='$ny_genre', grade='$ny_grade',
comments='$ny_comments',
img1='$ny_img1', img2='$ny_img2',
img3='$ny_img3'
WHERE id = '$hvilketnr'";

if (mysql_query($sql))
{ echo "Just some echo-output....";
header("Location: http://localhost\filmland\message.html");
ob_end_flush(); //OUT-PUT BUFFER TØMT
exit();
}

Men efter opdatering er intet sket!
Hvad er det jeg gør galt???

Fra : Lars K.

Dato : 26-03-04 11:32

In article <4063f8ca$0$244$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
dedicato@atuttiquelliche.it says...
> Min SQL forespørgsel:
> $sql = "UPDATE $film_tb
> SET title='$ny_title', dsk_titel='$ny_dsktitel',

Kan det være $film_tb som skal være film_tb? eller ser det ok ud :)

--
Lars - 9000 Østbyen
Mit legerum :) http://www.evt.dk

Fra : dedicato_alla_pirata

Dato : 26-03-04 12:34

"Lars K." <lkj@person.dk> skrev i en meddelelse
> In article <4063f8ca$0$244$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
> dedicato@atuttiquelliche.it says...
>
> Kan det være $film_tb som skal være film_tb? eller ser det ok ud :)

Næ, for det virker fint når jeg opretter poster og jeg har defineret
variablen $film_tb = "film";

Jeg tænkte om der måske var et problem med det jeg prøver at Update. I min
form får jeg ganske rigtigt udfyldt alle TextFields og Text Areas Combo B.
mm., men hvis jeg trykker på Formens Reset-knappe sker der intet - dvs kun
hvis jeg ændrer et felt, så "Reset'es" værdierne til det oprindelige og
altså ikke til tomme felter, men det er vel ok!?
Jeg tænker bare hvad nu hvis jeg altid updater med det der nu står i
forvejen...
Jeg må vist prøve med noget output...

Ellers tak!

Fra : Lars K.

Dato : 26-03-04 13:13

In article <406414b3$0$201$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
dedicato@atuttiquelliche.it says...

> Næ, for det virker fint når jeg opretter poster og jeg har defineret
> variablen $film_tb = "film";

Det var bare en af de der dumme fejl som man aldrig kan se :)

> [...]
> altså ikke til tomme felter, men det er vel ok!?
> Jeg tænker bare hvad nu hvis jeg altid updater med det der nu står i

Du kan Du kan også prøve at udskifte noget i

$sql = "UPDATE $film_tb
SET title='$ny_title', dsk_titel='$ny_dsktitel',
til

$sql = "UPDATE $film_tb
SET title='test1', dsk_titel='test2',.. ovs
så kan du se om det er i variablerne den er gal eller om den er i
mysql_query.

hvad står der i din <form action="????" method="post">?

Fra : dedicato_alla_pirata

Dato : 26-03-04 13:19

FEJL FUNDET!

Det viste sig at jeg havde lavet en brøler i min Form hvor jeg benytter
<form method="post" action=<?php echo $PHP_SELF; ?>>
Jeg vidersendte mit id på flg. fejlagtige måde:
<input name="id" type="hidden" id="id" value="<?php echo $hvilketnr;?>">
nu rettet til:
<input name="hvilketnr" type="hidden" id="hvilketnr" value="<?php echo
$hvilketnr;?>">

Så nu kører det! (eller den del af det!).

Det viser bare endnu en gang at man skal huske at debug'e sin kode før man
fjerner alle "overflødige" advarsler!