Mystisk??
Fra : Msp

Dato : 26-03-04 01:45

Jeg kan fra en WIN-XP maskine på et lokalt netværk med ADSL godt pinge F.eks
Google og for den sags skyld alt andet også og få fornuftige svartider, men
kan ikke få lov til at surfe nogen steder overhovedet, der kommer bare den
meddelse at siden ikke kunne vises.
Kan der være en simpel forklaring på dette.
Jeg har andre maskiner på lokalnettet og har ingen problemer fra dem, og
nej, de er ikke koblet op så de kan se hinanden.

Venligst.
Mogens

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 26-03-04 08:36

> [...]
>Jeg har andre maskiner på lokalnettet og har ingen problemer fra dem, og
>nej, de er ikke koblet op så de kan se hinanden.
[...]

Du kan godt få svar ved at pinge navneadresser (f.eks. bt.dk)?

Får du svar hvis du f.eks. telnetter til bt.dk på port 80?

(start -> kør -> "telnet bt.dk 80" -> OK ... Her får du en sort skærm
frem. Tryk på nogle forskellige taster efterfulgt af [enter] og du
burde se en masse html-kode løbe ned af skærmen ...)

Hvis du får svar over telne, men ikke Internet Explorer kan det være
fordi du har sat en proxy under Internet-Indstillinger -> Forbindelse
-> LAN-indstillinger. Slå den fra og prøv igen.

Uanset resultatet er det naturligvis en mulighed at du har en
firewall? Prøv evt at slå den fra. Afinstaller evt. Virker det stadig
ikke, eller har du ingen firewall, kan du også forsøge dig med at
nulstille internetprotokollen.

(start -> kør -> "cmd /k netsh int ip reset c:\log.txt" -> OK .... der
bør ikke komme nogle fejlmeddelelser på skærmen...)

/Henrik

Fra : Sander

Dato : 26-03-04 15:06

"Henrik Koksby Hansen" <news@k0ksby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> (start -> kør -> "cmd /k netsh int ip reset c:\log.txt" -> OK .... der
> bør ikke komme nogle fejlmeddelelser på skærmen...)

Fejlrettelse bremser Windows XP

Hvis pc'en med Windows XP pludselig er blevet frygtelig langsom, kan det
skyldes en fejlrettelse fra Microsoft.
Af Henrik Bendix Pedersen

For en uges tid siden kom den seneste fejlrettelse fra Microsoft. En svaghed
i kernen af Windows NT 4, 2000 og XP betyder, at en ondsindet bruger kan få
rettigheder, der gør det muligt at afvikle kode på systemet. Fejlen betegnes
som vigtig, men en angriber skal dog have fysisk adgang til at logge sig på
en klient eller en terminal for at udnytte sikkerhedshullet.

ANNONCE:
Nu har det vist sig, at fejlrettelsen kan få en pc med Windows XP til at
blive meget langsom. Efter installation af rettelsen har en del brugere
oplevet, at systemets ydelse er faldet drastisk.

Hvis man har indstillet pc'en til at hente fejlrettelser automatisk, har man
sandsynligvis installeret rettelsen, hvis man har været på nettet inden for
den seneste uge. Hvis man har oplevet problemer i den forbindelse, er
løsningen at afinstallere rettelsen, der har nummer 811493. Det gøres via
Kontrolpanel, Tilføj/fjern programmer.

Når Windows XP senere spørger, om fejlrettelsen skal installeres igen, skal
man sørge for at svare nej. Dermed gør man selvfølgelig pc'en sårbar for
angreb, men hvis man er den eneste bruger med adgang til pc'en, er det ikke
det store problem.