MS Windows
briani 27239
Boot på gammel pc
Fra : Stone

Dato : 25-03-04 21:11

Hej sidder med en pc pentium 90 der var ikke noget diskette drev i men satte
et på den men nu kan den ikke boot fra det har sat det til at boot på A i
bios drevet lyser osse lige grønt lige når maskinen starter bios

efter den har talt ram op kommer det at tryk på Ctrl hvis du vil boot på A
drev har osse prøvet kommer osse men lige meget hjælper til sidst kommer
det her frem hvis jeg ikke gøre noget

NO PT

Insert disk

Press a key

jeg trykker og så starter den på c drevet og starter windows op

når jeg så lader den starte win op og vil ind at se A drev vil den ikke åbne
det kan godt se det inde i
Denne Computer

Hjælp Mig

Mvh Stone

Fra : Michael

Dato : 25-03-04 21:37

"Stone" <Brol@fjernOfir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et på den men nu kan den ikke boot fra det har sat det til at boot på A i
> bios drevet lyser osse lige grønt lige når maskinen starter bios

Har du prøvet at vende kablet til diskettedrevet? Det hjælper ofte
Prøv evt. også med et andet kabel - det du bruger kunne jo være defekt...

Hilsen Michael

Fra : Stone

Dato : 25-03-04 23:16

Ja det kan kun sætte på en måde og det er taget ud fra en pc hvor det
virkede men der er måske en måde jeg skal gøre noget med at trykke på
nogen taster der kommer noget frem med jeg skal trykke på tast A for at
boott på A drev gør osse det men ikke noget sker

Mvh Stone

Fra : Ulrik Smed

Dato : 25-03-04 23:55

Stone wrote:
> [...]
> med at trykke på nogen taster der kommer noget frem med jeg
> skal trykke på tast A for at boott på A drev gør osse det men

På et floppykabel er der nogle af ledningerne der er twistet en halv omgang.
Den ende af kablet hvor denne twistning er skal sidde i drevet. Og det skal
være stikket efter twistningen du skal bruge, altså stikket der sidder i
enden af kablet, ikke det der sidder lidt inde, det er til B-drevet. Og
sidst, twistningen skal sidde nærmest ben 1.

--
Ulrik Smed
Denmark, Aarhus

Fra : Leony

Dato : 26-03-04 11:09

In news:40635a26$0$18678$ba624c82@nntp05.dk.telia.net,
Stone typed:

> Ja det kan kun sætte på en måde og det er taget ud fra en pc hvor det
> virkede

Jeg købte en gang et TEAC drev.
Det virkede heller ikke (pga noter på kablet kunne det kun vende en
vej).
Da jeg fik fat i et kabel uden noter og vendte det om virkede det.
Alternativt plejer er der måske en udskæring i printet som lige kan
nappes af med en tang (det var der i hvert fald på mit).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/