Windows XP Home netværk???
Fra : hans

Dato : 25-03-04 19:48

Hej

Jeg sidder med 2 pc'er begge med Windows XP Home installeret på dem og kan
ikke finde ud af hvordan jeg skal sætte dem op sådan at der kommer
forbindelse mellem dem. Jeg har adsl og en switch der deler forbindelsen.
Har sat begge stik i switchen og begge computere kan komme på internettet,
men jeg kan ikke oprette forbindelse mellem dem!

Er der nogen der kender til at sætte forbindelsen op mellem dem? Måske en
vejledning?

Med venlig hilsen

Hans

Fra : Peter Jensen

Dato : 25-03-04 20:00

"hans" <boschjac@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kender til at sætte forbindelsen op mellem dem? Måske en
> vejledning?

Lyder som om du har ADSL med 2 dynamiske IP'er - korrekt ?
I så fald er det ikke sikkert de IP'er maskinerne får tildelt
ligger i samme net, og så vil der ikke umiddelbart kunne skabes forbindelse
mellem dem internt.
Prøv: Start -> kør -> skriv "cmd" og Enter.
Skriv "ipconfig /all" og noter dig IP adresse og netmaske
på hver maskine. Disse 2 ting tilsammen afgør om maskinerne
befinder sig på samme netværk.

Hvis ikke de befinder sig i samme net er den "stabile" løsning
at anskaffe en router da du så selv har 100% kontrol med adresserne
på indersiden af dit net og kan skabe forbindelse mellem maskinerne
uden problemer.
Det eneste du så efterfølgende skal sørge for er at brugeren på PC1
er oprettet på PC2 og omvendt så skulle der være bid
--
Peter J

Fra : hans

Dato : 25-03-04 20:08

Hej

Jeg har også windows 98 installeret på maskinerne og der kan jeg godt få
forbindelse mellem dem? Jeg troede egentlig at det skulle være lettere at
sætte netværk op i Windows XP, men jeg kan ikke få det til at virke!

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-03-04 09:46

> [...]
> forbindelse mellem dem? Jeg troede egentlig at det skulle være lettere at
> sætte netværk op i Windows XP, men jeg kan ikke få det til at virke!

Det er bestemt også min erfaring at det er lettere.
Har du gjort det med brugerne som jeg nævnte ?
Sørg også for at dele en mappe på hver maskine -
det burde ikke nødvendigt, men har da oplevet at
det skulle til før der var hul.
--
Peter J