PWS fryser på Windoze 98
Fra : Thomas Rathcke

Dato : 27-04-01 12:33

Jeg har netop installeret PWS (uden problemer) på Windoze 98 DK. Jeg kan
godt hente .html-sider fra den. Jeg har så forsøgt mig med simple
..asp-sider, og efter jeg har kaldt en enkelt .asp-side og fået den servet
korrekt til browseren (IE 5.01), synes det, som om PWS går i total istid.

Efter det første kald kan jeg ikke få flere sider servet fra
http://localhost. Browseren kan godt få kontakt til serveren, men der kommer
bare ikke noget resultat tilbage på forespørgslen. Jeg kan også godt åbne
Personal Web Manager fra systembakken, men det synes som om forbindelsen fra
den første side til serveren stadig er åben og optager alle ressourcer.
Eneste måde at få servet en ny .asp-side er ved at genstarte - og det gør
det jo ret svært at teste min applikation! Når jeg så genstarter, får jeg i
øvrigt besked om, at PWS ikke svarer, og jeg skal derefter afbryde den
manuelt?

Er det mig, der er en superklovn, eller duer PWS bare ikke hos mig? Vedlagt
et ultrasimpelt stykke kode, der virker første gang, men ellers ikke. Min db
er Access 97 DK...

Beklager den lange udredning. Alle forslag er velkomne,
Thomas

<%
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("database.mdb")
Conn.Open DSN

strSQL = "SELECT id, navn FROM brugere"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Do While Not rs.EOF
Response.Write rs("id") & " " & rs("navn") & "<br>"
rs.MoveNext
Loop

Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

Fra : Martin Poulsen

Dato : 27-04-01 13:43

"Thomas Rathcke" <rathcke@hotmail.com> wrote:

> Er det mig, der er en superklovn, eller duer PWS bare ikke hos mig? Vedlagt
> et ultrasimpelt stykke kode, der virker første gang, men ellers ikke. Min db
> er Access 97 DK...

Jeg mener det hjælper, at opdatere Data Access Components:
http://www.microsoft.com/data/download_260rtm.htm

Martin Poulsen
martinp@nospam.dk

Fra : Thomas Rathcke

Dato : 27-04-01 15:35

"Martin Poulsen" <martinp@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener det hjælper, at opdatere Data Access Components:
> http://www.microsoft.com/data/download_260rtm.htm

Tak, det hjalp på problemet med at PWS gik helt i sort, når jeg genstarter.

Men jeg kan stadig kun få een .asp-side servet, og så er det slut. Jeg kan
stadig se .html-sider fra localhost derefter, men når jeg prøver at få data
fra databasen i andre .asp-sider, sker der ikke noget???

Thomas