Erstat med CarriageReturn-LineFeed?
Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 25-03-04 13:59

Jeg bruger replace til at udskifte tekst i en streng og vil gerne udskifte
"<br>" med CrLf (CarriageReturn-LineFeed), men kan ikke lige finde ud af,
hvad jeg skal erstatte med... - har uden held forsøgt mig med "\n" og "%13".

mystring.replace(/<br>/gi,"")

På forhånd tak, Kim
--
http://dotnet.kensho.dk

Fra : Kim Andersen

Dato : 25-03-04 14:22

mystring.replace('<br>','\r\n');

?

/Kim

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 25-03-04 15:51

Kim Andersen wrote:

> mystring.replace('<br>','\r\n');

Den (og et antal variationer) har jeg heller ikke held med - og det samme
gælder

String.fromCharCode(13,10)

Jeg prøver at lave linieskift i et textarea, det kan jeg serverside ved at
indsætte CrLf - det burde ovenstående etfer mit bedste skøn gøre, men
linieskiftene udebliver...

Kim
--
http://dotnet.kensho.dk

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 25-03-04 17:37

Er det ikke bare

mystring.replace(/<br>/gi,"\n")

Følgende eksempel skifter <br> ud med linje skift til et teksarea

<form name="form1" method="post" action="">
<textarea name="tekst" rows="5"></textarea>
</form>
<script language="JavaScript">
var tekst="jfjdsfhks<br>kfdsjkdf dskfj<BR>dfdskfjk "
document.form1.tekst.value=tekst.replace(/<br>/gi,"\n")
</script>

/Marten

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 26-03-04 14:49

Marten Ølgaard wrote:

> document.form1.tekst.value=tekst.replace(/<br>/gi,"\n")

Tak for eksemplet, det ledte mig på sporet.

Replace'en virker fint, blot skrev jeg værdien til innerHTML og ikke value -
og dermed gik CrLf'erne selvsagt tabt, fordi de tolkes som fyld.

Tak for hjælpen, Kim
--
http://dotnet.kensho.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 25-03-04 19:15

"Kim Bach Petersen" <sunsite@kenpleasedeletethissho.dk> writes:

> [...]
> hvad jeg skal erstatte med... - har uden held forsøgt mig med "\n" og "%13".

Du har ikke vist os hvad du har prøvet (ikke i detalje nok til at vi
har en chance for at gætte hvad fejlen er). Men:

string = string.replace(/<br>/gi,"\r\n")

*skal* virke (og gør det også). Spørgsmålet er så hvad du gør med strengen
bagefter, som evt. kan ændre på dens indhold.

/L

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 26-03-04 14:50

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> string = string.replace(/<br>/gi,"\r\n")
>
> *skal* virke (og gør det også). Spørgsmålet er så hvad du gør med
> strengen bagefter, som evt. kan ændre på dens indhold.

Det virker - så tak for at du fik mig til at flytte fokus til, havd der sker
bagefter.

Det viste sig, at der er stor forskel på at skrive værdien til innerHTML
(som jeg gjorde) og til value - som en gransking af Marten Ølgaards eksempel
gjorde mig opmærksom på...

document.getElementById("mytextarea").innerHTML=strmeddelse;
document.getElementById("mytextarea").value=strmeddelse;

Oplagt, når man har fået øje på det

Tak for hjælpen, Kim
--
http://dotnet.kensho.dk