Billig hundeaktivering
Fra : Camilla L Andersen

Dato : 25-03-04 11:07

Hejsa!

Alle - både mennesker og hunde - vil gerne bruge øverste etage til noget
fornuftigt (i hvert fald en gang imellem)
Her er en ide til hvordan du billigt kan aktivere din hund: I kender sikkert
alle sammen de der kuber/kugler eller gummiben hvor man kan putte godbidder
til hunden inden i og så er det meningen at hunden skal trille rundt med
tingen for at få godbidderne ud, ikke.....??
Tag en plastik sodavandsflaske (½ eller 1½ liter lidt afhængig af hundens
størrelse, og flasken er selvfølgelig gjort ren for sodavand) og put
godbidderne eller lidt foder eller hvad du nu bruge i flasken i stedet for.
Det virker lige så godt som de (ret) dyre kuber og vores hund (en labrador)
er total vild med det. Husk dog lige at tage flasken fra hunden når den er
tømt så den ikke gnasker flasken i stykker.

/Camilla

Fra : Louise Viborg

Dato : 25-03-04 11:23

On Thu, 25 Mar 2004 11:06:41 +0100, "Camilla L Andersen"
<camilla@wapse_detteskalduslettehvisduvilsendemailstilmig.dk> wrote:

> [...]
>er total vild med det. Husk dog lige at tage flasken fra hunden når den er
>tømt så den ikke gnasker flasken i stykker.

Sådan en får vores hund også, og det er han meget glad for Og han
kommer selv rendende med flasken når han vil have godbidder i

Mvh. Louise

Fra : Leyna

Dato : 25-03-04 11:52

> [...]

>Husk dog lige at tage flasken fra hunden når den er
>tømt så den ikke gnasker flasken i stykker.

Da er det skam for sent. Er der noget indeni, så bliver flasken bidt i
stykker, så man kan komme til indholdet.
Vaks mener helt klart at det tager alt for lang tid (og for meget
hjerneaktivitet?) at skulle hælde indholdet ud, men at bide i stykker
og nå til det væsentlige - Det kan han på under 2 minutter!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-03-04 13:35

> [...]
> hjerneaktivitet?) at skulle hælde indholdet ud, men at bide i stykker
> og nå til det væsentlige - Det kan han på under 2 minutter!

Kan jeg kun tilslutte mig, der går ikke mage sekunder før en flasken er bidt
i smadder så det hele kan hældes ud på en gang og derefter fortæres uden de
store problemer.

MArtin

Fra : simon leth jensen

Dato : 26-03-04 21:49

Hej med jer
hvis jeres hunde kan bide de flasker i stykker tror jeg at i bruger de
forkerte.
Man skal bruge de dyre sodavands flasker coco cole, pepsi, de kan ikke flå
dem i stykker men godt mase dem sammen.
hilsen tina

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-03-04 22:04

> [...]
> forkerte.
> Man skal bruge de dyre sodavands flasker coco cole, pepsi, de kan ikke flå

HEj Tina

Jeg har smidt temmelig mange Coca Cola flasker ud (både ½ og1½ liters)med
hul i og hvor selve gevindstykket til proppen er bidt af. Så jo de kan godt
flå dem i stykker, de første par bid maser den helt flad, ellers så flad som
det nu kan lade sig gøre for evt godebider i flasken, derefter gnaver Kemba
gevindet af den. Og der efter går der ikke lang tid før en den flaske er
helt ugenkendelig.

Mvh Martin

Fra : Heidi Jensen

Dato : 27-03-04 13:08

Mine hunde er altså også dygtige til at ødelægge sådan en RIGTIG coca cola
flaske, så der er plastik stykker i hele stuen... Jeg har valgt at ofre de
penge en aktivitetskugle nu koster, og de er sgu gode... Dog kan disse altså
også bides i stykker (det gør min opdrætters hunde)...

heidi

Fra : Jens

Dato : 26-03-04 13:47

[snip]

> [...]
> er total vild med det. Husk dog lige at tage flasken fra hunden når den er
> tømt så den ikke gnasker flasken i stykker.

Vi bruger mælkekartoner til samme formål til vores beagler. Når de er
hvalpe, så stikker vi hul i kartonen, så godbidderne kan falde ud. Når
udfordringen skal øges, så mindre/færre huller og endelig en lukket karton
uden huller... Hvalpen kan bruge lang tid på at få den revet i småstykker,
og det ligner et bombet l.... bagefter - men hellere det end en flænset
dørkarm, mors nye sko eller hvad de fantasifulde små nu ellers kan finde på.

En stor bokser f.eks. vil dog nok meget hurtigt få gjort kål på en karton,
så her skal der nok større udfordinger til.

Plastflasker kan splintre på en ubehagelig måde - og så er der jo ikke pant
på mælkekartoner ,-)

Mvh
Jens

Fra : Henrik Jensen

Dato : 26-03-04 18:17

Det brugte vi også engang, men vores labrador lærte hurtigt at gribe flasken
i den ene ende, og så ellers ryste den godt og grundigt. Og så var den
hurtig tom. Pas dog meget på, at hunden ikke biden den i stykker, det kan
sagtens lade sig gøre.

Henrik

"Camilla L Andersen"
<camilla@wapse_detteskalduslettehvisduvilsendemailstilmig.dk> wrote in
message news:4062af29$0$308$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Sverre Stokke

Dato : 27-03-04 17:09

"Martin Larsen" <martin0larsen@mail.dk> skriver:
> [...]
>bidt
>i smadder så det hele kan hældes ud på en gang og derefter fortæres uden

Jeg hælder lidt flydende honning i og drysser derefter rosiner i. Så er
der til beskæftigelse i et godt stykke tid.

Det bedste er de der 400 gram remoulade/mayonaise beholdere - de skal IKKE
rengøres

Hilsen Sverre.