Hvor meget sover en hund?
Fra : Melanie

Dato : 25-03-04 07:32

Hej andre hunde og jeres fam.

Jeg hedder Jackie og er en tæve på 1½ år.
Fam. her går i seng lidt i 11 hver aften. Så ligger jeg mig på mit tæppe og
sover. Den ene står op 6.30 og går kort efter at jeg lige har været i haven
og lave lidt. Så ligger jeg mig på sofaen og sover igen.Den anden står op 1
time senere. Jeg hilser pænt, men er træt og sover vidre på sofaen. Ligger
der i nogle timer endnu.
Jeg er lidt mere aktiv i løbet af dagen, hvis min fam. er. Bliver ofte
luftet på stranden hvor jeg kan løbe løs. Jeg for noget godt foder der
hedder noget i stil med Eukanuba. Om aftenen falder jeg ofte i søvn på
sofaen ved 9 tiden.
Min fam. syntes jeg sover ret meget, gør i andre hunde også det, eller er
jeg bare doven?

Med venlig hilsen
Jackie og fam. (Melanie)

Fra : KennelKipler

Dato : 25-03-04 08:03

"Melanie" skrev d. 25-03-04 07:32 dette indlæg :

Hej Jackie,
Vi har lært at når vi er hjemme slapper vi af, det er OK at tage en
legetur ind imellem, men man må ikke drøne rundt i huset alt for meget!
Derfor er vores dag gerne således:
Far lufter os kl.5:30, og går med os i en 40 min. i rask tempo, det kan
vi lide. Så hjem og sove til kl 8. Så op og få noget mad. Vi spiser ikke
tørfoder, for mor giver BARF. Så leger vi lidt, og sover igen. omkring
kl 12 går mor en lille tur med os bare 15 min. til hver, hvor vi træner.
Og så hjem og sove til børnene kommer v.15 tiden.

Så går mor med os enkeltvis i en 30-40 min, hvor vi kommer ned og lege
og også træner lidt. Og så sover vi ikke rigtig i de næste par timer,
for der er gang i huset, børnene leger, og far kommer jo også hjem. Mor
er i køkkenet, og naboerne kan man også høre, og så skal man lige i
haven og holde øje...Og far går jo også gerne ud med os på et tidspunkt.
Men v. 21 tiden, så hopper vi op i sofaen med stængerne i vejret, for så
skal der soves, lige til næste morgen, hvor far skal ud med os.

Men Jackie det er jo din familie som bestemmer hvornår du er aktiv og
hvornår du sover, så hvis de syns du er doven, så må de jo hanke op i
dem selv, og så tage dig noget mere ud. Vi kan da godt se ud som om vi
sover og ingenting gider, men er der nogen der siger tur...Ja _så_ er vi
da klar prompte!

MVH Bambi og Gaia.
www.kiplers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Louise Viborg

Dato : 25-03-04 09:17

Min hund sover aldrig *G* Vi har haft ham i et år nu og i løbet af det
år tror jeg at jeg har set ham tage sig en lille lur ca 5 gange. Jeg
ved ikke om han tror vores hus er en hovedbanegård men han går ihvert
fald først i seng når vi går i seng, om det så er midt om natten.

Mvh. Louise

Fra : tiger

Dato : 25-03-04 11:41

Hej Jackie og ejer...

Jeg ved ikke hvor meget en hund sover, men som jeg
har erfaret det, tilpasser den sig familien, sådan er det i hvert fald
hos os.

Min ellers ret aktive lab/box han på 1½ år sover eller daser i solen når
der er ro i huset som fx. når jeg sidder her ved pc'en. Når vi er
'vilde' er han også vild, vågen og temmelig legesyg
Jeg synes ikke Jackies søvnbehov lyder voldsomt ifht. min egen hund som
også slumrer en del gange hen af dagen... Hvis hun kedede sig, ville
hun nok gøre opmærksom på det.... såsom at komme og lægge legetøj på dig
etc - sådan er det i hvert fald hos os.

Hvis hun ikke virker uoplagt og sløv ellers, hvilket det ikke lyder til,
så tror jeg bare Jackie har et afslappet forhold til søvn

Vuflig hilsen
Slumfret & Hund

Fra : Tove og Poul Pederse~

Dato : 26-03-04 00:29

Melanie <melanie@dinven.dk> skrev:
> [...]
>kort efter at jeg lige har været i haven
>og lave lidt. Så ligger jeg mig på
>sofaen og sover igen.Den anden står op 1

Kære Familien Melanie.

hvilken race er Jackie, fx. en lille hunderace sover mindre end en
stor. Og Jackie er, afhængig af race, stadig hvalp. Og de sover
meget de skal jo vokse.
Vi har en grand danois hvalp på 1½ år, han står først op ved 9
tiden om morgenen, sover midt på dagen, og går somregl til ro ved
21-22 tiden om aftenen.

Håber det hjælper lidt.

De bedste hilsner
Farmergirl