Selecte entry i drop-down automatisk!?
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 27-04-01 11:20

Jeg forsøger, at lave et script, der på baggrund af en værdi i en
variabel automatisk ved load af siden selecter den tilsvarende
værdi/entry i en drop-down box. Med mine begrænsede evner udi
JavaScript, er det jo dømt til at gå galt...

Det ser således ud:

<script type="text/javascript" language="JavaScript">
var DayFound = false;

for (var i=0; (i < document.opdaterAdresse.FoedselsdatoDag.length) &&
!DayFound; i++)
   {
   if (document.OpdaterAdresse.FoedselsdatoDag.options[i].value ==
Day)
      {
      DayFound = true;

document.OpdaterAdresse.FoedselsdatoDag.options[i].selected = true;
      }
   }
if (!Dayfound)
   {
   document.OpdaterAdresse.FoedselsdatoDag.options[0].selected =
true;
   }
</script>

Variablen Day er allerede tildelt en værdi før scriptet - f. eks. 10 og
navne på henholdsvis form (OpdaterAdresse) og drop-down box
(FoedselsdatoDag) er korrekte. Drop-down boxen er konstrueret på normal
vis via html.

Jeg får fejlen, at document.OpdaterAdresse.FoedselsdatoDag er null eller
ikke et objekt.

Er fejlen åbenlys eller skal det gribes an på en anden måde?

Jeg har lavet (kopieret) scriptet fra irt.org fra artiklen "Dynamic drop
down menus #3". Nogen andre henvisninger?

Anders Lau
--
Anders Lau Mandsholm
Aabyhoej, Denmark

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 28-04-01 23:57

On Fri, 27 Apr 2001 10:20:03 GMT, lau@mandsholm.ingenspamtak.dk (Anders
Lau Mandsholm) wrote:

[klip]

>Er fejlen åbenlys eller skal det gribes an på en anden måde?

[klip]

Jeg har arbejdet meget med dette problem de seneste døgn, men uden held.
Det er for bøvlet at løse client-side. Jeg begyndte at tænke server-side
i stedet og fik en god idé. Svaret på mit problem kan ses i den
relevante gruppe.

Anders Lau