Centronics25? hedder det det?
Fra : Jonas

Dato : 27-04-01 11:06

Hejsa

Jeg sidder - forgæves - og forsøger at finde ud af hvad navnet på den
connecter der sidder på min externe SCSI-box hedder. Den ligner den
connector man kan kan finde på nogle printere. Da det er en hun ved jeg
ikke om man kan tale om 25 "ben". Er det mon et "Centronics 25"?? er der
noget der hedder det? Og hvor kan jeg finde et galleri hvor jeg kan
checkke den slags?

Mvh Jonas

Fra : Kim Jensen

Dato : 27-04-01 11:55

On Fri, 27 Apr 2001 12:06:20 +0200, Jonas <Jonas-Nielsen@bornholm-gym.dk> wrote:

>Jeg sidder - forgæves - og forsøger at finde ud af hvad navnet på den
>connecter der sidder på min externe SCSI-box hedder. Den ligner den
>connector man kan kan finde på nogle printere.

Der er tale om en 50-polet "Centronics" konnektor.

>Da det er en hun ved jeg ikke om man kan tale om 25 "ben".

50-polet ( han el. hun ).

>Er det mon et "Centronics 25"?? er der noget der hedder det?

Nej - men de bliver ofte benævnt xx-polet "Centronics" konnektor.
Den korrekte betegnelse er svjv "Blue Ribbon Connector".
Findes bl.a. i 14, 24, 36 & 50 polede udgaver.

36-polet anvendes primært til par. printere.
50-polet anvendes primært til SCSI udstyr.

>Og hvor kan jeg finde et galleri hvor jeg kan
>checkke den slags?

Bl.a.:

http://www.scsimasters.com/cguide.html

http://www.ramelectronics.net/html/scsi_connecters.html

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Lars

Dato : 27-04-01 12:18

"Jonas" <Jonas-Nielsen@bornholm-gym.dk> wrote in message
> Hejsa
> noget der hedder det? Og hvor kan jeg finde et galleri hvor jeg kan
> checkke den slags?
xxxxxxxxxxxx

Denne "bog" er _guld_ værd, efter min mening.

http://sunsite.dk/hwb/

/Lars
"This message was transmitted on 100% recyclable electrons"