Hvor dum har man lov til at værer.
Fra : Pwh

Dato : 24-03-04 18:15

Lige en annonce fra DBA idag, hvad helvede tænker folk dog på.

***snip fra DBA***
Gran Danois, 11 uger, Sølvgrå/sortespletet Tæve utrolig sød og charmerende
den er købt t.en gave men ville ikke haves og vi har ikke plads,
har fået ormekur SKAL SES prisen kan handles om
***snip fra DBA***

/Jens

Fra : Lene Hansen

Dato : 24-03-04 18:33

Hvor har du ret. Jeg faldt over en annonce dér i går, hvor nogle solgte
hvalpe på 5 uger....

Lene

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-03-04 19:12

"Lene Hansen" <le_ha@newmail.dk> wrote in message
> Hvor har du ret. Jeg faldt over en annonce dér i går, hvor nogle solgte
> hvalpe på 5 uger....

SÅ dum har man ikke lov at være. Det straffes nemlig

Peter

Fra : Is

Dato : 24-03-04 19:35

"Lene Hansen" <le_ha@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor har du ret. Jeg faldt over en annonce dér i går, hvor nogle solgte
> hvalpe på 5 uger....

---

Nu har jeg ikke læst annocen - men man kan vel godt handle nu , uanset
hvalpens alder ?? det er vel alder ved afhæntning der er væsentlig ??

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Erik

Dato : 25-03-04 00:28

On Wed, 24 Mar 2004 19:35:11 +0100, "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Nu har jeg ikke læst annocen - men man kan vel godt handle nu , uanset
>hvalpens alder ?? det er vel alder ved afhæntning der er væsentlig ??

Hvalpene skal under alle omstændigheder blive hos tæven til de er
fyldt 8 uger. Ellers er det strafbart.

mvh
Erik

<><><><><><><> The Worlds Uncensored News Source <><><><><><><><>

Fra : Lykke

Dato : 25-03-04 08:16

Jeg har da selv købt hund da den var 3 uger, men det er da ikke det samme
som levering, da jeg først får hunden, den 5 april og 8½ uge gammel. Det
normale er vel at man ser hunden og dens omgivelser, før køb.
Derefter har jeg 2 uger fri til hundepasning.

Fra : x Vuf x

Dato : 28-03-04 21:45

Thu, 25 Mar 2004 08:15:38 +0100, Lykke wrote:

> [...]
>normale er vel at man ser hunden og dens omgivelser, før køb.
>Derefter har jeg 2 uger fri til hundepasning.

Jeg har solgt 1 før den blev født! Og da den skal til Sverige,
kan de ikke få den hjem, før den er 6 mdr.!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html sonpet***@pc.dk fjern salamien

Dejlige Papillonhvalpe. 2 piger hvid/zobel.
De er nu 3 uger og har smagt rigtig mad for 1. gang.

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 24-03-04 18:55

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den er købt t.en gave men ville ikke haves og vi har ikke plads,
> har fået ormekur SKAL SES prisen kan handles om

Helt enig .. det er utrolig dumt handlet .. og netop sådanne dumme
handlinger er måske med til de høje aflivningtal som jeg har sendt
link til tidligere på dagen
hejhils fra Ami

Fra : Pwh

Dato : 24-03-04 20:11

> Helt enig .. det er utrolig dumt handlet .. og netop sådanne dumme
> handlinger er måske med til de høje aflivningtal som jeg har sendt
> link til tidligere på dagen
> hejhils fra Ami

Ja det at anskaffe sig en hund kræver at man sætter sig lidt ind i sagerne
og har en rimelig horisont mht børn, arbejde, bolig, osv. Selvfølgelig kan man
ikke forlange at man kan se 5-10 år frem i tiden, men jeg synes ofte at jeg ser
1-2 år gamle hunde, specielt blandinger, i DBA. Og det er helt tydeligt at de
er svære at komme af med når de først har fået den alder.
Den Gran Danois fra DBA bliver heldigvis nok hurtigt afsat, den har jo en god
alder og er en populær hund, jeg håber at sælgerne taber en masse penge på den historie.

/Jens

Fra : AA

Dato : 24-03-04 20:22

Tragisk historie - jeg spørger mig selv hvor opdrætteren er henne?

En seriøs opdrætter ville tage hunden tilbage og hjælpe med genplacering -
og en seriøs opdrætter ville slet ikke sælge en hund som "en gave"

De opdrættere jeg har købt hund fra gennem årene har alle lavet en større
undersøgelse af mig og mit hjem før jeg blev "købsgodkendt" - det tager jeg
som udtryk for stor seriøsitet fra opdrætterens side af.

Fra : Leyna

Dato : 25-03-04 09:36

On Wed, 24 Mar 2004 18:15:20 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>den er købt t.en gave men ville ikke haves og vi har ikke plads,
>har fået ormekur SKAL SES prisen kan handles om

Man skal ALDRIG give levende dyr som gave!!!

Og så sidder jeg med min egen Vaks, som jo rent faktisk er givet til
mig i gave. *G*
Men der er lidt historie bagved, og jeg er sikker på, at det er måden
det skal gøres på.
Min veninde's veninde's hund var blevet drægtig, og min veninde vidste
at min mand og jeg ønskede at anskaffe os en hund, så hun kontakter
min mand, for at spørge ham, om sådan en hvalp kunne være noget for
mig/os. De to laver en masse aftaler bag min ryg, og jeg opdager ikke
det fjerneste, men surfer stadig rundt på nettet for at kigge billeder
og søge oplysninger om de forskellige racer.

Da min fødselsdag så endelig oprinder, så får jeg en lille hjemmelavet
bog med billeder af den dejligste lille hvalp, der på daværende
tidspunkt var 4 uger gammel. Jeg får at vide, at jeg kan komme at se
hvalpene og selvfølgelig kan jeg vælge en anden fra kuldet eller helt
sige fra, hvis det ikke lige var sådan en, jeg havde tænkt mig. Dyret
var reserveret, men ikke købt og betalt endnu. det er SÅDAN jeg mener
det skal gøres... og jeg kunne ikke vælge en anden hvalp. Der var 8
hvalpe i alt og de var alle frygteligt dejlige, så jeg holdt mig til
det valg der var blevet truffet for mig, og det er jeg lykkelig for i
dag. Jeg tror at Vaks er blevet den største af det kuld, og han er i
hvert fald vokset sin mor over hovedet.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 28-03-04 21:48

Wed, 24 Mar 2004 18:15:20 +0100, Pwh wrote:

> [...]

>den er købt t.en gave men ville ikke haves og vi har ikke plads,
>har fået ormekur SKAL SES prisen kan handles om

Har du et tlf.nr. dertil? Min veninde vil helt sikkert gerne redde den!

Fra : Pwh

Dato : 28-03-04 22:36

x Vuf x wrote:

> Har du et tlf.nr. dertil? Min veninde vil helt sikkert gerne redde
> den!

Jups, jeg har lige fundet det. 23 47 92 70
Men annoncen er fra 24-3 så jeg vil tro at den er blevet solgt allerede.
Prisen var sat til 2000kr, så der er nok nogen der har fået sig en billig Grand Danois hvalp.

/Jens