PcAnywhere
Fra : Filip

Dato : 24-03-04 14:58

Jeg har anskaffet mig programmet PcAnywhere, som er et program som kan
overtage styrringen af en anden computer med. Det er rigtigt smart, så man
ikks skal rende fra den ene til den anden pc. Mit problem er at jeg godt kan
få det til at køre via vores interne Intranet, men ikke over Internettet.
Jeg sidder på en ADSL linje. Er der nogen der har prøvet at få det til at
virke.

Det skal mest bruges til at blære sig overfor de andre i skolen med, når jeg
kan gå ind på min private stationære pc fra skolen på den bærbare. Så kan
jeg lige hente de filer jeg ikke har fået synkroniceret hjemmefra.

Filip

Ps. Hvis I ikke kender programmet, er der nogen der ved et bedre program til
sådan noget?

Fra : Christian Mygind

Dato : 24-03-04 15:51

Filip wrote:
[...]
> at jeg godt kan få det til at køre via vores interne Intranet, men
> ikke over Internettet. Jeg sidder på en ADSL linje. Er der nogen der
> har prøvet at få det til at virke.

Hvis din maskine sidder bag en router skal denne konfigureres til at
videresende trafik på PcAnywheres porte til din computer på indersiden -
eller får du ikke hul igennem. Det er vistnok 5631 (TCP) og 5632 (UDP), der
skal pege på din maskine.

> [...]
> når jeg kan gå ind på min private stationære pc fra skolen på den
> bærbare. Så kan jeg lige hente de filer jeg ikke har fået

Ædelt motiv.

> Ps. Hvis I ikke kender programmet, er der nogen der ved et bedre
> program til sådan noget?

VNC (http://www.realvnc.com/) er gratis - men det kræver også en
routerkonfiguration - til gengæld kan du så fjernestyre din hjemmemaskine
fra en browser, uden at installere software på skolen.

/Chr

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 24-03-04 15:51

Hvis du har Windows XP eller en MS servervesion på hjemmecomputeren, så kan
du bruge den indbyggede og meget effektive klient der er i XP - Hvis det er
tilfældet, og du ikke ved hvordan, så skriv igen...

Lasse

Fra : Filip

Dato : 24-03-04 19:10

> [...]
er
> tilfældet, og du ikke ved hvordan, så skriv igen...

Hvis det er fjernstyrring via fjernskrivebord, så har jeg mulighed for det,
men jeg prøvede at se lidt på det, men det så ud til at det var lidt
inviklet. Jeg fik det ikke til at virke. Du må gerne beskrive hvad jeg skal
gøre. Der er XP prof på begge maskiner.

Filip

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 24-03-04 20:28

"Filip" <filipravn@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:4061cf03$0$168$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> men jeg prøvede at se lidt på det, men det så ud til at det var lidt
> inviklet. Jeg fik det ikke til at virke. Du må gerne beskrive hvad jeg skal

Fjernskrivebord (Remote Desktop) er ikke fjernstyring, det er Fjernsupport (Remote Assistance).
Remote Desktop er nemt, du connecter og logger på. ligesom hjemme.

Hvis du skal igenem router hjemme skal du lige mappe den rigtige port
- standard er port 3389.

--
Mvh Bjarne duelund@danbbs.dk
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/

Fra : Filip

Dato : 24-03-04 21:03

> [...]
> Remote Desktop er nemt, du connecter og logger på. ligesom hjemme.
>
> Hvis du skal igenem router hjemme skal du lige mappe den rigtige port

Jeg har desværre en lejet router gennem tdc, og de skal have 900.- for at
lave noget om i konfigurationen. Kan man gøre noget for at kunne undgå det?

Filip

Fra : Niels Callesøe

Dato : 24-03-04 22:37

Filip wrote:

> (Remote Assistance).

> Jeg har desværre en lejet router gennem tdc, og de skal have 900.-
> for at lave noget om i konfigurationen. Kan man gøre noget for at
> kunne undgå det?

Måske du kan ændre den port applikationen bruger, til en af dem der
forwardet som standard? Prøv at spørge i windows-gruppen.

--
Niels Callesøe - dk pfy
Bogus virus warnings are spam. Reject them using Postfix: