Jagt i Tyskland.
Fra : john

Dato : 24-03-04 14:09

Er der nogen her i denne NG. der ved hvordan man kommer på jagt i tyskland
( Bukkejagt), for det er ikke ligefrem det der bliver reklameret mest med.

/JR

Fra : KLaus

Dato : 28-03-04 09:26

Nej det absolut heller ikke nemt medmindre man kender nogen som vil invitere
en på jagt dernede bl.a. du skal have et tysk jagttegn som du kun kan få for
14 dage ad ganggen on du tegne en forsikring da de ikke godkender den danske
og f.eks. leje jagt dernede er umuligt da du skal have et tysk jagttegn og
det skal være erhvervet i tyskland dernæst skal du have haft det i min. 3 år
så det er (næsten ) umuligt ers.dk> skrev i en
meddelelse news:4061884c$0$205$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : john

Dato : 28-03-04 09:57

Tak
Så vil jeg prøve at glemme alle de dejlige rådyr jeg så på min tur til
tyskland fornylig.
/Jr

Fra : KLaus

Dato : 28-03-04 22:54

Nej det behøver du ikke du skal bare finde en flink tysker (og ja de findes
faktisk) og så bytter du lidt jagt med ham. men egentlig så troede jeg også
i starten det ville være nemmere for de vil jo nok i sommerhus i DK og vi er
jo tods alt i EU men det er åbenbart ikke nogen fordel

Fra : Kurt Jensen

Dato : 29-03-04 17:09

Hej John.

Det behøver ikke være så svært at komme på jagt i tyskland.
Det er korrekt at du skal have et tysk jagttegn, men det koster kun ca. 120
kr, det er trods alt ikke alverden, når man tænker på hvad en jagtrejse nemt
kan løbe op i.
Prøv at tage kontakt til Friedhelm Otto - Dorfstrasse 9 - 16259 Neulewin -
Tlf: 0334523203 han er indehaver af Hubertushof hunting lodge og de har
nogle fortræffelige bukke og ikke mindst nogle gode kegler.

Med venlig hilsen

Kurt S.Jensen

Fra : john

Dato : 29-03-04 17:24

Det vil jeg prøve.

Fra : KLaus

Dato : 01-04-04 22:24

Ja men du skal også have en forsikring da de tyske myndigheder ikke
anerkender den danske
Knæk og Bræk

Fra : Mogens Christensen

Dato : 04-04-04 18:36

> Ja men du skal også have en forsikring da de tyske myndigheder ikke
> anerkender den danske
> Knæk og Bræk
> "john" <jhr@nospamdanhunters.dk> skrev i en meddelelse

Nå det er noget helt nyt, jeg har aldrig haft problemer med en forsikring,
men det kan være at det er fordi de aldrig har villet se en. Desuden dækker
den danske i hele Europa så man er jo i hvert fald dækket.
At komme på jagt dernede er vel heller ikke så svært, det plejer at virke
ret godt at tage telefonen og ringe rundt til de forskellige
statsskovdistrikter, de mangler tit BETALENDE skytter til at hjælpe dem med
at skyde vildsvin, rådyr og til dels kron & dåvildt. Det plejer at foregå
som herhjemme når statsskovdistrikterne udlejer dagjagter, og prisen var
sidste år omkring 100 Euro. Prisen varierer en del fra distrikt til distrikt
Jagttegnet køber man for 14 dage på rådhuset i Flensborg på vej sydover, man
skal bare huske at de lukker kl. 12 om Fredagen.

MVH
Mogens