MAC filtrering
Fra : Kim Schroeder

Dato : 24-03-04 12:43

Jeg har sat en bærbar op på vores hjemmenetværk vha. et WAP54G accesspoint
- som igen er tilsluttet en BEFSR41 router. Jeg har

-slået broadcastmeddelelser fra
-ændret SSID
-aktiveret WPA-PSK

Er det en god idé yderligere at aktivere MAC-filtrering eller er det både at gå med
livrem og seler ?

Hvorfor blinker WLAN Act i øvrigt hele tiden uanset om den bærbare er tændt eller ej ?
I følge manualen skulle det betyde aktivitet på det trådløse net - men der er ingen
aktivitet at se på routeren, så det er ikke nogen udefra der låner AP'et. Det er
måske normalt at trådløse netkort 'snakker' med AP'et uanset om maskinen er
tændt eller ej ?

Kim

Fra : SonnyBoy

Dato : 24-03-04 12:50

On Wed, 24 Mar 2004 12:43:01 +0100, "Kim Schroeder"
<nospamtome@myorange.dk> wrote:

> [...]
>-aktiveret WPA-PSK
>
>Er det en god idé yderligere at aktivere MAC-filtrering eller er det både at gå med

De personer der kan omgå WPA-PSK vil kun grine af MAC-filtrering...

Der er altså ingen grund til at spilde tiden på på det.

<mlr>

Fra : Kim Schroeder

Dato : 24-03-04 13:16

"SonnyBoy" <Sonny@i.live.nowhere> skrev i en meddelelse news:49t260le2i3emclpnc47n4borhmlujotok@4ax.com...
[snip]
> De personer der kan omgå WPA-PSK vil kun grine af MAC-filtrering...
[snip]

Alletiders - tak for svaret.

Nu blev jeg pludselig i tvivl om noget andet, så jeg har et par ekstra spørgsmål:

I Setup på AP'et skal jeg så vælge en statisk IP eller en DHCP- tildelt under LAN ?

Og hvorfor er det anført 2 MAC adresser - både een for LAN og en for Wireless ?
Har AP'et ikke kun een MAC adresse ?

Hvad er brugernavn, når man vil ind i setup? Jeg taster kun password ind - brugernavn
er husket/anført af Win XP. Hvor har den det fra ?

mvh
Kim

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-03-04 13:55

On Wed, 24 Mar 2004 13:15:40 +0100, "Kim Schroeder"
<nospamtome@myorange.dk> wrote:

> I Setup på AP'et skal jeg så vælge en statisk IP eller en DHCP-
> tildelt under LAN ?

Det er ikke afgørende.

> Og hvorfor er det anført 2 MAC adresser - både een for LAN og
> en for Wireless ? Har AP'et ikke kun een MAC adresse ?

Nej, den har (som du kan se) to. Det er en bridge mellem to
forskellige LAN-typer.

-A

Fra : Kim Schroeder

Dato : 30-03-04 01:40

Tak for svarene. Troede, at det var ligesom et hardware stelnummer for en cykel
- men kan forstå, at det er mere sofistikeret, og at der er to MAC adresser
som er knyttet til hver sin side af AP'et.

Hvad angår den blinkende LED for Act er det iflg Linksys support ganske normalt,
idet AP'et altid sender. Når man læser manualen, får man let det indtryk,
at den kun blinker ved trafik, som man selv har genereret -
men så blev jeg så klog.
Anede i øvrigt ikke, at Linksys har en dansk afdeling med support - jeg skrev til support
på engelsk ud fra den generelle linksys.com support site - og fik svar tilbage (på dansk)
indenfor 24 timer som lovet. Godt gået.

Kim