Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Selvangivelsen lille sp.
Fra : Martin Schou

Dato : 24-03-04 12:10

Hejsa

Tænkte at det gik hurtigst at spørge herinde ang. selvangivelsen.

Skal man stadig have fat i den udvidede selvangivelse hvis man har indkomst
ved selvstændig virksomhed men ikke er momsregistreret ?

Det var sådan set bare det.

Martin

Fra : H.S.

Dato : 24-03-04 12:56

"Martin Schou" <fake@made.up> skrev i en meddelelse
> [...]
indkomst
> ved selvstændig virksomhed men ikke er momsregistreret ?

Jeg kan ikke svare dig, men umiddelbart får du automatisk tilsendt den type
selvangivelse som du skal bruge.
Jeg fik ihvertfald tilsendt den udvidede, første år efter jeg havde oprettet
CVR nr.

Fra : Martin Schou

Dato : 24-03-04 13:31

> [...]
type
> selvangivelse som du skal bruge.
> Jeg fik ihvertfald tilsendt den udvidede, første år efter jeg havde

Ja det gjorde jeg også da jeg var momsregistreret. Men det er jeg ikke mere
da jeg ikke tjener så meget.
Defor mit spørgsmål.

Martin

Fra : Michael Sørensen

Dato : 24-03-04 19:37

> Ja det gjorde jeg også da jeg var momsregistreret. Men det er jeg ikke
mere
> da jeg ikke tjener så meget.
> Defor mit spørgsmål.

Ja, den udvidede selvangivelse skal benyttes ved beskatning af personligt
drevne virksomheder. Der er her tale om skattemæssigt, hvorfor det er
underordnet, om der er moms eller ej blandet i det.

Du skal jo stadig beskattes af indkomsten fra virksomheden.

Og du skal stadig have muligheden for at vælge KAO, VSO fremfor PSL.

/Michael Sørensen
8700 Horsens

Fra : Martin Schou

Dato : 25-03-04 13:34

> [...]
>
> Du skal jo stadig beskattes af indkomsten fra virksomheden.
>
> Og du skal stadig have muligheden for at vælge KAO, VSO fremfor PSL.

Mange tak :)
Martin

Fra : Michael Sørensen

Dato : 25-03-04 18:08