PHP_GTK + PEAR + SQLite
Fra : Michael Jensen

Dato : 24-03-04 10:53

Hep Hey

Jeg har fået installeret PHP-GTK på min computer i c:\php og det fungere
upåklagende

Nu kunne jeg godt tænke mig at få PEAR ind sammen med så jeg kunne bruge
deres klasse specielt DB klassen, hvor jeg gerne vil test SQLite.

Mit problem er at jeg ikke aner hvor jeg skal ligge de forskellige filer og
hvilke filer jeg skal smide på computeren.

http://www.hwaci.com/sw/sqlite/download.html hvor man kan downloade
SQLite er der 3 at vælge imellem, men hvilken behøver jeg?

Hvor skal mit PEAR ligge henne for at det er smartest når man have adgang
til det fra et PHP-GTK program??

Michael Jensen
Michael[SNABEL]ogj[PRIK]DK

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 24-03-04 11:34

Michael Jensen skrev:

> [...]
> SQLite er der 3 at vælge imellem, men hvilken behøver jeg?
>
> Hvor skal mit PEAR ligge henne for at det er smartest når man have adgang

I princippet er det ligegyldig (i php.ini eller i scriptet selv kan man
sætte include_path til en hvilket som helst mappe. Så lægger man
PEAR-filerne i mappen og skriver require_once('PEAR-klass.php') i sit
program). Se evt. hvordan jeg har gjort det i mit PHP-GTK-program:
http://cvs.sourceforge.net/viewcvs.py/ufup/ufup/ufup.php?rev=1.11&view=auto.
Mht. placeringen af PEAR: Jeg foretrækker at bruge standardplaceringen (PHP
installerer selv PEAR. På Unix-maskiner er det i /usr/local/lib - mht.
Windows-maskiner ved jeg det ikke).

--
- Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/
http://findhim.com/

Fra : Michael Jensen

Dato : 24-03-04 11:37

Jonas Koch Bentzen wrote:

> [...]
> standardplaceringen (PHP installerer selv PEAR. På Unix-maskiner er
> det i /usr/local/lib - mht. Windows-maskiner ved jeg det ikke).

Kanon, det vil jeg lige prøve at teste.

Du skulle vel ikke lige vide lidt om det andet problem med SQLite??? Det
ville være helt kanon så

Michael Jensen
Michael[SNABEL]ogj[PRIK]DK

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 24-03-04 12:04

Michael Jensen skrev:

> På http://www.hwaci.com/sw/sqlite/download.html hvor man kan downloade
> SQLite er der 3 at vælge imellem, men hvilken behøver jeg?

Ser ud til, at du bruger Windows, så du skal nok downloade sqlite.zip.

--
- Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/
http://findhim.com/