hvor stor er risikoen for at blive snuppet~
Fra : Carsten

Dato : 24-03-04 09:59

Jeg håber jeg har postet i de rigtige grupper!

Jeg har aldrig prøvet noget fildelingsprogram... men der er et program som
jeg gerne vil se...

Jeg ved ikke rigtigt om jeg tør bruge disse programmer... hvor stor er
risikoen for at blive snuppet ???

Hvilke kan I anbefale?

Er det noget man bør holde sig væk fra ?

Gi' gerne ærlige svar og ikke løftede pegefingre!!!!

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-03-04 11:19

Carsten wrote:
> Jeg ved ikke rigtigt om jeg tør bruge disse programmer... hvor stor er
> risikoen for at blive snuppet ???

Såfremt du kun henter og deler lovlige ting er der vel ikke nogen
risiko.

FUT: dk.edb.sikkerhed (den passer vel bedst her?)

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Kasper Dupont

Dato : 24-03-04 11:55

Hans Joergensen wrote:

> Såfremt du kun henter og deler lovlige ting er der vel ikke nogen
> risiko.

Jo, har du ikke hørt hvor tyndt et grundlag APG kan
starte en sag på? Der har været mange sager, og der
er vist aldrig nogen, der er endt i retten. Udfaldet
plejer at være, at personen APG har anklaget blot
giver efter og betale den erstatning APG beder om.

/* Would you like fries with that? */

Fra : rasmus carlsen

Dato : 24-03-04 12:37

"Carsten" <carjuntho(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40614ddf$1$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg ved ikke rigtigt om jeg tør bruge disse programmer... hvor stor er
> risikoen for at blive snuppet ???

- minimal ... med mindre du henter 10.000 musiknumre, brænder dem og sælger
dem.

> Hvilke kan I anbefale?

- emule

> Er det noget man bør holde sig væk fra ?

- kazaa (med mindre du vælger kazaa-lite)

> Gi' gerne ærlige svar og ikke løftede pegefingre!!!!

- velkommen til internettet

ras

Fra : jv

Dato : 24-03-04 12:55

Hvad er emule? og hvordan virker det?

Fra : rasmus carlsen

Dato : 24-03-04 13:08

"jv" <nospam@nospam.ig> skrev i en meddelelse
> Hvad er emule? og hvordan virker det?

- emule er et fildelingsprogram, der virker som alle de andre ... spørg i
warez-gruppen. Eller hent det og prøv dig frem - det er rimelig simpelt at
gå til.

ras

Fra : Alex Holst

Dato : 24-03-04 13:48

Carsten <carjuntho(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com> wrote:
> Jeg håber jeg har postet i de rigtige grupper!
>
> Jeg har aldrig prøvet noget fildelingsprogram... men der er et program som
> jeg gerne vil se...

Skal jeg laese dit spoergsmaal saadan, at du oensker at bruge et P2P
netvaerk til at finde et bestemt program du gerne vil proeve? Vi
fraraader paa det kraftigste at koere programmer fra tvivlsomme kilder.

Se endvidere OSS'en:

http://sikkerhed-faq.dk

FUT hertil.

Fra : Leony

Dato : 24-03-04 16:41

In news:40614ddf$1$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Carsten typed:

> Jeg ved ikke rigtigt om jeg tør bruge disse programmer... hvor stor er
> risikoen for at blive snuppet ???

Der er 50% risiko for at blive snuppet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Carsten

Dato : 24-03-04 22:40

Hvordan kommer du lige frem til dét tal ...???

Fra : Christian Andersen

Dato : 24-03-04 22:56

Carsten wrote:

> Hvordan kommer du lige frem til dét tal ...???

Enten bliver man snuppet eller også gør man ikke.

50/50

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!

Fra : Carsten

Dato : 25-03-04 09:11

Nå ja, det er ligesom at flyve med et flyselskab...

Chancen for at falde ned med SAS er 50%

Enten falder man ned, eller også gør man ikke.

50/50

Fra : Kasper Dupont

Dato : 25-03-04 09:39

Carsten wrote:

> Nå ja, det er ligesom at flyve med et flyselskab...
>
> Chancen for at falde ned med SAS er 50%
>
> Enten falder man ned, eller også gør man ikke.
>
> 50/50

Hvis ikke du har nogen viden at bygge din
forventning på, så er 50% vist et udmærket bud.
Men hvad angår flysikkerhed, så er der statistikker,
der viser at ulykker kun forekommer på en
milliontnedel af flyvningerne. Jeg ved ikke lige,
om der er lavet tilsvarende statistikker for hvor
tit brug af p2p programmer medfører et sagsanlæg.

/* Would you like fries with that? */

Fra : Leony

Dato : 25-03-04 16:12

In news:c3t054$c7p$1@charybdis.vof.dk,
Christian Andersen typed:

> Enten bliver man snuppet eller også gør man ikke.
> 50/50

Lige nøjagtig.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-03-04 17:22

"Carsten" <carjuntho(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com> wrote in

> [...]
> som jeg gerne vil se...
>
> Jeg ved ikke rigtigt om jeg tør bruge disse programmer... hvor stor er

Jeg vil tro, at risikoen er markant højere for at få programmer, der er
inficerede med virus, orme eller bagdøre, end det er at blive fanget med
svaberen i APGs postkasse. De nyeste versioner af fx NetSky bruger primært
P2P-programmer til at sprede sig med, dvs den lægger sig som "Office 2003
cracked version.exe" etc i brugerens shared folders.

> Er det noget man bør holde sig væk fra ?

Ja - om ikke andet, så fordi det ofte er brud på ophavsretten/licensen.
Hvis du vil "se" et program, så kan du i de fleste tilfælde downloade
trials fra producenten af programmet.

> Gi' gerne ærlige svar og ikke løftede pegefingre!!!!

Det kan du heldigvis ikke bestemme. Hvis du ikke vil betale prisen for
programmet, så må du undlade at bruge det - ofte findes der gratis
programmer, det kan det samme.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 24-03-04 17:39

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse

> Det kan du heldigvis ikke bestemme. Hvis du ikke vil betale prisen for
> programmet, så må du undlade at bruge det - ofte findes der gratis
> programmer, det kan det samme.

- hovsa ... der startede en ny debat. Principielt mener jeg, at man skal
holde loven og lade være med at stjæle ... men piratsoftware og
hardwareindustrien (og egentlig også softwareindustrien) hænger uløseligt
sammen. De kan simpelthen ikke leve uden hinanden ...

ras

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-03-04 17:45

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> hardwareindustrien (og egentlig også softwareindustrien) hænger uløseligt
> sammen. De kan simpelthen ikke leve uden hinanden ...

Jeg var lidt usikker på, om jeg skulle have fjernet den sidste kommentar,
da den dybest set er OT herinde. Det kan jeg nu se, at jeg skulle have
gjort. Jeg gider nemlig ikke at diskutere det - i hvert fald ikke i denne
gruppe.

Jeg beklager overfor jer andre.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 24-03-04 18:08

> [...]
> da den dybest set er OT herinde. Det kan jeg nu se, at jeg skulle have
> gjort. Jeg gider nemlig ikke at diskutere det - i hvert fald ikke i denne

- hehe ... jeg var også en anelse i tvivl om jeg skulle svare ... men
det er altså ikke nogen enkel problemstilling - det kan vi vel ikke være
uenige om.

> Jeg beklager overfor jer andre.

- me2 - men jeg tilgiver ...

ras

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 28-03-04 05:53

Carsten skrev i en meddelelse:

> Jeg håber jeg har postet i de rigtige grupper!

Post i en, så får du at vide om det er den rigtige

> Jeg har aldrig prøvet noget fildelingsprogram... men der er et program som
> jeg gerne vil se...

Hvilket et?

> Jeg ved ikke rigtigt om jeg tør bruge disse programmer... hvor stor er
> risikoen for at blive snuppet ???

Kan jeg ikke sige. Risikoen ved KaZaA og E-mule er større end ved f.eks.
BitTorrent og Overnet

> Hvilke kan I anbefale?

Overnet. Er lige ud af landevejen. Du søger, den finder, den downloader og
deler det du har downloadet.

> Er det noget man bør holde sig væk fra ?

Hvis man ikke vil have sin båndbredde og/eller sin pengepung slugt, ja.

> Gi' gerne ærlige svar og ikke løftede pegefingre!!!!

Var de ærlige nok?

Mvh.
Malthe Sunesen

---
This mail have been certified virus-free/denne mail er certificeret
virusfri.