Anmeldelse af hundemishandling?
Fra : PJ

Dato : 23-03-04 21:58

Jeg skriver på vegne af xxx, der har haft adskillige ubehagelige
oplevelser
med en "længere nede af vejen" nabo der mishandler sin nuværende hund
og beviseligt bare skød en tidligere unghund, af uvisse årsager.

Adskillige gange har flere, inkl. xxx, på vejen observeret at hunden er
blevet sparket
og tæsket, helt unødigt, ikke at jeg mener at det nogensinde skulle være
nødigt at skulle sparke sin hund, men altså fuldstændig umotiveret.

Sidste gang en mishandling skete ville ejeren have hunden til at løbe
ved siden af sin bil et nogle hundrede meter hjem til sig,
det ville hunden ikke, den blev stående, med det resultat at
ejeren fór ud af bilen og gennemsparkede/tæskede den midt ude på vejen.

Dette og andre hændelser har selvfølgelig påvirket de omkringboende,
men ingen ved om de tør/bør/skal gøre noget ved det.

Er det noget man bør melde til nogle?

I så fald hvem og hvordan?

- skal man kunne fremlægge egentlige beviser

- kan et evt. dyreværn finde beviser for mishandling,
her tænker jeg på at man jo nødigt ville have injurie-sager.

- kan man være absolut anonym da vedkommende er
en aggressiv satan der formodentlig vil skyde både naboerne og deres
hunde.

SV.

Fra : KennelKipler

Dato : 23-03-04 22:08

"PJ" skrev d. 23-03-04 21:58 dette indlæg :

Prøv at kontakte alle dyrs ret, Axel er nok manden til at hjælpe i denne
sag.

http://www.alledyrsret.dk/

MVH Marie.

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Andersen

Dato : 23-03-04 23:07

"PJ" <ano@qwe.qw> wrote in message
> [...]
> med en "længere nede af vejen" nabo der mishandler sin nuværende hund
> og beviseligt bare skød en tidligere unghund, af uvisse årsager.

Nu er det jo noget lidt trist noget at svare på, men at skyde/aflive et dyr
(som sådan lige meget om det er en en hund), må alle gerne gøre hvis de har
kompentancen til det. Om man har kompetance til det kan eks. være jæger,
landmænd, dyrlæger etc.. Så da han har våben har han formentlig også
jagttegn så er der hvis ikke noget i vejen for at han selv vælger at aflive
sit eget dyr.

> [...]
> det ville hunden ikke, den blev stående, med det resultat at
> ejeren fór ud af bilen og gennemsparkede/tæskede den midt ude på vejen.

Nu er det jo desværre ikke helt unormalt at folk pryller deres hund. Men
hvis der er tydelige fysike tegn på hunden så er det nok dette man skal slå
på (altså ikke bogstavligt )
..

MVH

Peter

Fra : Erik

Dato : 24-03-04 00:03

On Tue, 23 Mar 2004 21:58:24 +0100, "PJ" <ano@qwe.qw> wrote:

> [...]
>
>- kan man være absolut anonym da vedkommende er
>en aggressiv satan der formodentlig vil skyde både naboerne og deres

Dyremishandling skal meldes til politiet. Idag er det ikke muligt at
anklage andre anonymt dvs. vidnet er nød til at stå frem og sige hvad
han/hun har set. Dette vil i nogle tilfælde være nok (specielt hvis
flere har set det samme optrin). Desværre er dommene i Danmark
latterligt lave, så desværre får man ikke ret meget ud af sine
anstrengelser.

Men sikke da et dumt svin...

mvh
Erik

<><><><><><><> The Worlds Uncensored News Source <><><><><><><><>

Fra : Lykke

Dato : 24-03-04 06:53

Det er kun kujoner der er anonyme. Meld ham med det samme.

Poul

Fra : News

Dato : 24-03-04 08:05

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det er kun kujoner der er anonyme. Meld ham med det samme.

Hvad hvis manden er sindsyg og vil terroriserer familierne langs vejen,
er det en hund værd?

-trend.

Fra : Tommy

Dato : 24-03-04 08:49

"News" <mail@direkte> wrote in message
> "Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad hvis manden er sindsyg og vil terroriserer familierne langs vejen,
> er det en hund værd?
>
> -trend.

JA

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-03-04 09:11

"PJ" <ano@qwe.qw> wrote in message

snip en sørgelig historie

> Er det noget man bør melde til nogle?
>
> I så fald hvem og hvordan?

JA hvis man vitterlig mener at et dyr bliver mishandlet så har man imho en
pligt til at anmelde det.

> - skal man kunne fremlægge egentlige beviser

Flere troværdige vidner vil i hvert tilfælde få politiet til at kigge på
sagen.

> [...]
>
> - kan man være absolut anonym da vedkommende er
> en aggressiv satan der formodentlig vil skyde både naboerne og deres

men med den sidste bemærkning svækker du din egen troværdighed

Peter

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 24-03-04 09:43

Hej

Du kan anmelde sådanne ting til Dyrenes Beskyttelse, til nærmeste
kredsformand til din bopæl, som du finder på deres hjemmeside. Du vil
altid forblive anonym overfor andre en DB. Kredsformændende må ikke
oplyse hvem en anmelder er.

Man bør altid gøre noget overfor dyr der mishandles. Ser nogen sådanne
hændelser BØR man også gribe ind, enten ved at ringe direkte til
politiet eller til en dyreværnsorganisation. Dog har dyreværns
organisationer ikke bemyndigelse til at gøre noget, men de kan få
politiet med ud så der KAN tages aktion på sådanne sager.

Mange hilsener

Jeannette Svensson/..asko
www.lemanszone.dk/jeannette

Fra : Doris

Dato : 24-03-04 10:00

Hvor i landet er det og hvad slags hund ?

Fra : Lykke

Dato : 25-03-04 08:11

Kan det ikke være lige meget hvilken type hund der er, Det er vel ikke
afgørende, eller ligger der en anden pointe i det siden du spørger om racen.
Pølle

Fra : Doris

Dato : 25-03-04 09:43

Okay, det er så bare ligemeget.

Fra : N/A

Dato : 25-03-04 10:34

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 25-03-04 10:34

Hej Erik

Nu er det sådan at dem der er kredsformænd jo HAR erfaring med hunde
og godt kan se om hunden virker bange og man ser også på forholdende
hunden lever under. DB har ikke bemyndigelse til at bryde loven, men
SAMMEN med politiet KAN der godt handles.

Ofte har politiet ikke tid til at tage sig af sådanne sager, men hvis
DB har været indblandet og kontakter dem, så SKER der faktisk meget
ofte en handling. Noget der jo ikke gør selvom politiet giver en
advarsel. Temmelig tit oplever kredsformændene også at menneskers
handling ofte foregår pga uvidenhed. Kommunikation er vejen frem og
jeg har selv oplevet dette MANGE gange når jeg har henvendt mig til
mennesker jeg har set mishandle hunde - taler man pænt og ikke
angribende men spørgende ender man faktisk med at give de mennesker en
større forståelse for deres dyr. De ender faktisk med at takke en for
hjælpen og når man så møder dem igen næste gang kan man se en stor
ændring i HUNDENS adfærd..

Man spørger heller ikke om en person slår et dyr, man fortæller at man
har fået en anmeldelse om mishandling eller anden form for dårlige
forhold og man opgiver ALDRIG en anmelders navn, så den bedste vej ER
faktisk via en dyreværnsorganisation indtil der måske engang kommer et
dyreværns politi.

Fra : Erik

Dato : 25-03-04 22:54

On 25 Mar 2004 01:33:37 -0800, asko1@ofir.dk (Jeannette Svensson)
wrote:

> [...]
>forhold og man opgiver ALDRIG en anmelders navn, så den bedste vej ER
>faktisk via en dyreværnsorganisation indtil der måske engang kommer et

Hej Jeanette

I det faktiske tilfælde har en person jo set en anden mand tæske sin
hund fra tid til anden. Disse isolerede hændelser kan han ikke
straffes for med mindre han meldes til politiet.

Jeg havde ikke tænkt på at der er andre udveje end straf for
overtrædelse af dyreværnsloven - og er da heller ikke sikker på at det
giver varige forbedringer. I tilfælde af uvidenhed er det da givet at
det vil hjælpe, men den omtalte mand virker ikke som om han handler ud
fra uvidenhed.

Det var mere en reaktion mod den holdning at man gerne vil have folk
straffet for ulovligheder men selv ikke ønsker at få noget klinket.
Det virker i mine øjne ikke særlig ædelt. Selv har jeg truet en
katteejer med anmeldelse for overtrædelse af dyreværnsloven (var gerne
gået hele vejen) og fået en mand idømt 9 mdr. for vold. Vi kommer ikke
langt hvis vi underkaster os disse afstumpede menneskers vilje og bare
lader dem gøre hvad de vil. I tilfælde af repressalier er straffen fra
myndighedernes side meget streng, hvilket gerne afholder dem fra at
hævne sig mod anmelderen... håber jeg!

Men det betyder ikke at jeg ikke respekterer DB og deres arbejde. Jeg
forholder mig blot til det konkrete tilfælde der spørges til.

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 26-03-04 13:18

Hej igen Erik

Jeg forstår dig godt og er med på hvad du mener, men jeg har nu også
selv erfaring for at det med uvidenhed KAN ofte føre til
voldshandlinger og ejerens frustrationer over en ulydig hund (i dennes
øjne) kan føre til den slags grovheder overfor dyr.
Mange mennesker der er frustrerede lader dette gå ud over deres dyr,
og hvis man så henvender sig til de personer på den rette måde, viser
det sig faktisk ofte at de ikke har tænkt der kunne være andre metoder
der var bedre FOR DYRET..det er lidt skræmmende men uvidenheden lever
i bedste velgående i dagens danmark..

Så kommunikation er vejen frem så længe vi ikke har et Dyreværnspoliti
der kan tage aktion hurtigere end politiet har resourcer til idag...