Øjne & tisseproblemer!
Fra : Ann Nielsen

Dato : 23-03-04 19:58

Hej.

Min 21 uger gamle hvalp, der har de skønneste mørke øjne, har med tiden fået
en "blå kant" i sit højre øje! Det er som om at pigmenteringen (eller hvad
man skal kalde det) øverst er blevet blå i en tynd kant. Kan de være stær af
en eller anden slags? Eller hvad dælen er det? Han er ikke generet af det!

Og så har vi et "tisse" problem. Vi har kun gulvtæppe på vores 1. sal i
huset (af allergimæssige grunde), og der eeeeeeeeelsker han at tisse! Hvad
kan vi gøre? Vi har intet sagt i starten, men prøvet på at få ham udenfor i
haven, men der skete intet. Så fik vi det råd at når vi tog ham i at tisse,
at vi skulle sige NEJ og finde haven til at tisse i. Men han gør det stadig,
som om at det er MEGET bedre at tisse på tæppet (og det er det altså ikke
for os andre).

Jeg håber at jeg kan få nogle gode tips, hjælp og råd. På forhånd tak,

Ann

Fra : Nospam

Dato : 23-03-04 20:37

Hej Ann

Med hensyn til tisseriet, havde vi samme problem med vores tæve indtil hun
var ca. 4 md. gammel. Hun fandt ret hurtig ud af at komme op af trapperne
til 1 sal hvor vi har soveværelse, et ekstra værelse, samt et kontor. Men
hun havde meget med at renne op og gøre det stort bag ved vores klædeskab i
soveværelsen, eller bag ved en sovesofa som vi har i de ekstra væresle. Hun
tisset ikke de nævnte steder, men lavet kun stort.
Og efter hun kun gjorde det når vi ikke lige så det, kunne vi jo ikke så
skælde ud...

Jeg begyndte så med at altid havde døren til det ekstra værelse lukket, og
der efter stablet jeg kasser, diverse kuffereter og andre ting op, så hun
ikke kunne komme ind bag ved skabet. Så stoppet hun med at gører sig ren
inden for, og efter det har vi ikke haft problemer med hende...

Men jeg ved ikke og din hvalp kun gør det bestemte steder, eller om han gør
der tilfældige steder... Jeg troer på at min tæve var overbevist om at det
var ok at gører sig ren på de ovennævnte steder, så derfor gjorde hund det.
Og da hun ikke længere kunne kommer ind på de steder, så affandt hun sig med
at komme ud i stedet for...

Jeg ved ikke om det bare havde været held, men det hjælp..

Mange bjæf fra

Mor til 4