En hest som gave... gode råd til "indpakni~
Fra : Berit Nielsen

Dato : 23-03-04 15:27

Hej alle.
Nu nærmer vi os seriøst tiden hvor min datter skal konfirmeres.
Det er så planen at hun skal have en hest i gave.
Derfor søger jeg gode råd til en anderledes måde at give denne gave på.
Egentligt var det planen at vi ville få en af mine venner til at ride ham
ned foran kirken,
og så har jeg bestilt et "æresbånd" med et konfirmand logo på, som han så
skal have om halsen.
Men ærligt talt så er det lidt kedeligt....
Derfor søger jeg lidt gode råd.

Lidt info.
Der er ca. 20 km. fra hestens opstaldningssted til kirken.
Hesten er trafiksikker.
Jeg kan sagtens finde en til at ride ham derned.
Han er ikke tilkørt.

Sidst vil jeg lige sige at hun bliver hentet og kørt fra kirken af en hel
del Harleyer,
som jo larmer en del, og jeg ved endnu ikke om han også er ligeglad med den
lyd.
Så alternative ideer er også velkomne.

Hilsen Berit Nielsen, Århus

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 23-03-04 18:16

In article <c3phsc$qu3$1@sunsite.dk>, Berit Nielsen wrote:
> [...]
> Derfor søger jeg lidt gode råd.
>
> Lidt info.
> Der er ca. 20 km. fra hestens opstaldningssted til kirken.

20 kilometer?
Det er 2 timers ridning. Hvis der ikke er ridesti så ville jeg slet
ikke gøre det.
og så skal man lige tilbage igen bagefter

> [...]
> del Harleyer,
> som jo larmer en del, og jeg ved endnu ikke om han også er ligeglad med den

I så fald synes jeg du skal holde hesten væk.

> Så alternative ideer er også velkomne.

morgenen efter festen vækker du hende og kører hende derhen mens hun stadig halv
sover.

hmm, 20 kilometer, hvordan kommer hun ud til hesten når hun skal ride den ?

JonB

Fra : Berit Nielsen

Dato : 24-03-04 08:24

Skrive fejl..
Der er ca. 2 km fra hestens opstaldningssted.

Hilsen Berit

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-03-04 09:41

In article <c3rd29$add$1@sunsite.dk>, Berit Nielsen wrote:
> Skrive fejl..
> Der er ca. 2 km fra hestens opstaldningssted.

nåååå, ja så er det jo noget helt andet.

JonB

Fra : Mette

Dato : 24-03-04 09:59

> Der er ca. 2 km fra hestens opstaldningssted.

Okay, så kan min tanke måske bruges alligevel - kunne harley'erne køre forbi
stalden på vej fra kirken, hvor den ene så får et "motorstop" lige ud for
stalden, hvorefter pigen bliver bedt om at hente noget vand eller andet (hun
ved forhåbentligt ikke noget om harley'er <grin>). Hvis hun er vant til at
være i stalden, vil det ikke virke så mærkeligt, at det lige er hende, der
bliver sendt ind, men ellers må man improvisere en undskyldning.

Derinde venter så far og mor med hesten, eller hvis far og mor er med på
harley'erne, venter en anden med hesten, og far og mor følger hende ind.

Jeg går ud fra, I har en løsning på det med tøjet, når hun skal køre på
harley fra kirken, ellers må I have en frakke eller andet, hun lige kan tage
over tøjet, mens hun krammer sin nye hest.

Det er nok vigtigt at selve mødet med hesten bliver så roligt og privat som
muligt - især væk fra harley'er og andre "farlige" ting, som hesten kan
blive nervøs over. Det første møde skal jo helst være så positivt som
muligt, både for pigens og hestens skyld.

Hun vil jo nok ikke sådan lige forlade hesten igen, så I skal sikkert regne
med at give hende en rum tid derude, når hun først har set kræet.

Hvis denne ide ikke kan bruges, så prøv at skrive lidt mere om dagsplanen,
tidspunkter, afstande og den slags.

Mvh,
Mette

Fra : Zirfelt

Dato : 23-03-04 18:40

Klip
> [...]
> Det er så planen at hun skal have en hest i gave.
> Derfor søger jeg gode råd til en anderledes måde at give denne gave på.

Da jeg i sin tid skulle konfirmeres, havde vi få dage inden været ude at
kigge på hest, men den var for dyr sagde de gamle. På selve dagen blev jeg
jaget tidligt op, fordi min far alligevel ikke kunne fodre, så det skulle
jeg. Og så lige på min dag. Glad var jeg ikke i mens jeg traskede alene de
20 min det tog, hen til gården. Og hvad stod der? Min nye hest.

Nå men tilbage til dig. Ved hun at får hesten? og er det på selve dagen hun
får den? Jag hende evt. tidlig op og lad hende have et par timer sammen med
hesten, inden dagen starter.

--
En glad hilsen fra
Irene

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 23-03-04 18:50

In article <4060764b$0$478$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Zirfelt wrote:
> [...]
> får den? Jag hende evt. tidlig op og lad hende have et par timer sammen med

hvor sødt :)
glimrende ide

JonB

Fra : Zirfelt

Dato : 23-03-04 20:39

> hvor sødt :)
> glimrende ide
>

> JonB

Tak

--
En glad hilsen fra
Irene

Fra : Berit Nielsen

Dato : 24-03-04 08:27

> [...]
hun
> får den? Jag hende evt. tidlig op og lad hende have et par timer sammen

Hej Irene.
Nej hun ved det ikke, men håber.
Det er desværrertumuligt at få hende tidligt op,
da vi skal være i kirken kl. 9, og hun skal holde sin fest om aftenen.
Derfor kan jeg næsten ikke jage hende ud af sengen meget tidligt.

Hilsen Berit

Fra : Camilla Fruergaard

Dato : 24-03-04 09:12

Så kør hende der ud efter kirken, sig at i mangler noget til festen som lige
skal hentes.
Så kan hun få et par timer der, sørg for at have skifte tøj med til hende.