hmm placering på google ?
Fra : H.S.

Dato : 23-03-04 13:59

Der er sikkert spurgt om dette 100 gange før, men jeg er desværre ikke
blevet klogere.

Hvis man søger på google på 'hstrading' så kommer min hjemmeside
www.hstrading.dk allersidst - og jeg undrer mig en del over hvorfor ?

Kan nogen evt fortælle mig hvordan jeg får min hjemmeside lidt højere op ?

Henrik
Aloe Vera og produkter til personlig pleje:
http://www.hstrading.dk/

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 23-03-04 18:21

"H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk> writes:

> Hvis man søger på google på 'hstrading' så kommer min hjemmeside
> www.hstrading.dk allersidst - og jeg undrer mig en del over hvorfor ?
>
> Kan nogen evt fortælle mig hvordan jeg får min hjemmeside lidt højere op ?

Få andre til at pege på den. Gerne med link-tekster der indeholder de
nøgleord du vil genkendes på.

Google sorterer efter den såkaldte "Page rank" (faktisk opkaldt efter
en af dem der startede Google, som hed Page). For at få en høj
rangering, så skal andre med høj rangering pege på en. Det hjælper
ikke at man sidder i et hjørne af internet og peger en million gange
på sig selv, man overfører kun sin egen ranking til sig selv på den
måde.

Det er fx derfor kandu.dk's side med et link til din side kommer
før din egen side. Der er flere der pager på kandu.dk, så de har
højere page-rank.
<URL:http://www.kandu.dk/dk/news/393049/groupid/30101>
Det smitter nok også af på dig.

(Min søgning placerer dig midt på side tre ud af fem, så det går
fremad :)

/L

Fra : H.S.

Dato : 24-03-04 09:54

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse
> Få andre til at pege på den. Gerne med link-tekster der indeholder de
> nøgleord du vil genkendes på.

hmm ok, kan du komme med et 'eksempel' ?

> Det er fx derfor kandu.dk's side med et link til din side kommer
> før din egen side. Der er flere der pager på kandu.dk, så de har
> [...]
Ja, det hjælpe jo lidt med en signatur.
- Er der andre lign 'tricks' man kan bruge ?

> (Min søgning placerer dig midt på side tre ud af fem, så det går
> fremad :)
He-he, det afhænger jo af hvor mange 'hits' du sætter google til at vise på
hver side ?

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 24-03-04 13:57

On Tue, 23 Mar 2004 13:58:41 +0100, "H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk>
wrote:

>Hvis man søger på google på 'hstrading' så kommer min hjemmeside
>www.hstrading.dk allersidst - og jeg undrer mig en del over hvorfor ?
>
>Kan nogen evt fortælle mig hvordan jeg får min hjemmeside lidt højere op ?

Noget helt grundlæggende: du har kun "Velkommen til hstrading" stående
i <title>. Læg alle dine ønskede søgeord ind i title. Du har en
frygtelig masse kode inden der kommer noget tekst man som søger kan
forholde sig til - og så blive den almindelige tekst ikke vægtet
særlig højt. Det kan du komme udenom ved bl.a. at bruge
title-feltet/tag'en.

Kig fx på www.sølvtorvet.dk

Meget enkel side.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : H.S.

Dato : 24-03-04 15:06

"H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev i en meddelelse
> Noget helt grundlæggende: du har kun "Velkommen til hstrading" stående
> i <title>. Læg alle dine ønskede søgeord ind i title.
Uden tvilt et guld korn, men jeg forstår ikke helt.. Det der står i <title>
vil jo stå øverst i browseren, vil det ikke se lidt fjollet ud hvis der her
står: Velkommen til HStrading, Aloe Vera, Deodorant, Hudpleje, Body lotion
..... " ? - Eller misforstår jeg hvad du mener ?

> [...]
> forholde sig til - og så blive den almindelige tekst ikke vægtet
> særlig højt. Det kan du komme udenom ved bl.a. at bruge
"title-feltet/tag'en" - med fare for at lyd lidt dum, hvad skal jeg helt
nøjagtig gøre ?

> Kig fx på www.sølvtorvet.dk
Virker ikke ?

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-04 15:33

On Wed, 24 Mar 2004 15:05:52 +0100, "H.S." <Henrik@hstradingNOSPAM.dk>
wrote:

> "H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> skrev i en meddelelse

Du leverer selv en udmærket TITLE på din side:

<title>HStrading præsenterer en verden af skønhed og velvære</title>

Det ser tosset ud med Velkommen i TITLE,
idet det bliver det første ord i et evt. bookmark. IMO.

Og så ville jeg korte keywords og description ned.

--

find clausen
http://www.photopress.dk

Fra : H.S.

Dato : 25-03-04 09:11

<find clausen> skrev i en meddelelse
> Du leverer selv en udmærket TITLE på din side:
>
> <title>HStrading præsenterer en verden af skønhed og velvære</title>
>
> Det ser tosset ud med Velkommen i TITLE,
> idet det bliver det første ord i et evt. bookmark. IMO.

ok, det forstår jeg godt, det vil jeg få lavet om.

> Og så ville jeg korte keywords og description ned.

okay, med hvilket formål ? - Jeg troded jo flere keywords, jo flere hits
kunne man få (indirekte) ?
Jeg har kun 12 keywords ? er dette for meget ?

Ligeledes med description.. hvor lang skal denne være ? og hvilken betydning
har den ?

Tak for hjælpen !

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 25-03-04 10:34

http://www.google.dk/faq.html

--
excuse of the day : operators on strike due to broken coffee machine
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Cocktail-Henning ;-)

Dato : 26-03-04 14:13

H.S. wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Kan nogen evt fortælle mig hvordan jeg får min hjemmeside lidt højere op ?

Ja helt aktuelt er der da osse denneher:
en såkaldt google-bombe !

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=23133

"Googles egne chefer ramt af Google-bombe"

Med ønsket om den bedst søgte weekend!!

Cocktail-Henning
"Ryster Google - og vender bitsene..."

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : H.S.

Dato : 29-03-04 09:35

<Cocktail-Henning>; "-)" <henning@minhave.dk> skrev i en meddelelse

> Ja helt aktuelt er der da osse denneher:
> en såkaldt google-bombe !

Det var smart....

"En Google-bombe skabes sædvanligvis ved at lægge links ind på en række
websider, hvorfra en bestemt sætning kædes sammen med den side, der skal
udgøre Google-bomben."

Så det vil sige, at hvis jeg laver en hjemmeside (f.eks. på en gratis side)
hvor jeg skriver 'Aloe Vera' - hvordan får jeg så denne tekst kædet sammen
med linket til min hjemmeside (som ikke er den gratis side) ?
- Kan nogen evt give et eksempel på hvordan det gøres ?

Det skal lige siges at det kun er princippet i Google bomben jeg er
interesseret i. Jeg er ikke interesseret i at forårsage nogen skade, kun i
at øge min hjemmesides rating på google.
- Er metoden lovlig ?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-03-04 10:50

H.S. skrev:

> Det var smart....

Næ - højst lidt underholdende.

> [...]
> gratis side) hvor jeg skriver 'Aloe Vera' - hvordan får jeg så
> denne tekst kædet sammen med linket til min hjemmeside (som

Ideen i en googlebombe er at du laver links til en side og i selve
linkteksten skriver ord/sætninger som du vil have hæftet på siden.
Hvis man fx ville kæde Anders Fogh Rasmussen sammen med
masseødelæggelsesvåben, kunne man på en række sider lave links som
masseødelæggelsesvåben</a>. Det vil få Google til at tro at
Venstres hjemmeside handler om masseødelæggelsesvåben og dermed
betyde at en googlesøgning på ovenstående sætning ville give
Venstres side som resultat, selvom masseødelæggelsesvåben slet ikke
er nævnt på siden.

Effekten af en sådan bombe afhænger dog meget af hvilke sider man
kan linke fra. Hvis du bare linker fra tilfældige sider (uden nogen
stor Googleranking), vil de links der står på siden ikke blive
tillagt nogen stor værdi.

> Det skal lige siges at det kun er princippet i Google bomben
> jeg er interesseret i. Jeg er ikke interesseret i at forårsage
> nogen skade, kun i at øge min hjemmesides rating på google.

Du har slet ikke brug for en Googlebombe. "Bomben" består i at man
får tilknyttet ord til en hjemmeside uden at disse ord findes på
hjemmesiden. Det du har brug for, er ganske normale henvisninger
fra andre sites. Sørg for at blive listet på velrenommerede
katalogsider (fx Jubii og Yahoo) og sørg frem for alt for at din
side er bygget op så de ord du gerne vil findes på fremgår af
siden.

Hvis din side handler om Aloe Vera, skal det kunnes ses af
sidetitlen og den primære overskrift på siden (som naturligvis skal
angives med <h1>) - og det skader heller ikke hvis navnet er nævnt
flere gange i teksten på forsiden.

> - Er metoden lovlig ?

Jeg tror ikke man risikerer en retssag hvis man prøver at lave en
googlebombe, men metoden er en form for snyd der ikke bør benyttes
generelt. Så vidt jeg husker det, forsøger en af personerne bag
princippet af googlebombning at få Google til at ændre deres rank-
kriterier så bomben ikke er mulig at lave. Hvis Google i deres
rank-system kræver at søgeord skal findes direkte på en
resultatside, vil en bombe ikke være mulig. Men det vil til gengæld
betyde at nogle (korrekte) resultater man i dag kan finde på grund
af søgeord i linktekster, ikke vil blive fundet - så det er ikke
"bare" et spørgsmål om at rette en fejl.

Tråden her har ikke noget med clientside-teknologi at gøre, så jeg
sætter opfølgning til modergruppen - dk.edb.internet.webdesign.

FUT: <news:dk.edb.internet.webdesign>
Om FUT og X-FUT: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : H.S.

Dato : 29-03-04 11:49

> [...]
> sidetitlen og den primære overskrift på siden (som naturligvis skal
> angives med <h1>) - og det skader heller ikke hvis navnet er nævnt

adressen er www.hstrading.dk
Jeg vil nu ændre titlen, så aloe vera indgår i titlen.

Hvad betyder <h1> ? - og hvordan bruger jeg det ? (jeg er ikke en ørn til
html)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-03-04 12:05

H.S. skrev:

> Jeg vil nu ændre titlen, så aloe vera indgår i titlen.

God ide.

> Hvad betyder <h1> ? - og hvordan bruger jeg det ?

Overskrift i første (øverste) niveau. Du bruger den allerede fint
(med samme indhold som din titel).

> (jeg er ikke en ørn til html)

Du kan få hjælp i nogle af de andre webdesigngrupper. Jeg prøver
endnu en gang at sætte opfølgning - denne tråd hører ikke til her i
gruppen.