Hvilken database ligner MS Access?
Fra : Jørgen Linde Sørense~

Dato : 23-03-04 13:52

Hej

jeg kender noget til Microsoft Access - og en gut har spugt mig om jeg
kunne lave lidt for ham.

Men jeg har ikke Access (eller MS Office), og er derfor på jagt efter
en, helst gratis, database som ligner Access og som kører på Windows
og som ikke skal bruges til det helt voldsomme.

Jeg tænker altså på en database hvor man kan oprette forskellige
tabeller, relationer, forespørgsler og formularer til at vedligeholde
data så en "dum bruger" kan oprette og vedligeholde indholdet. Det er
jo noget Access kan

Nogle bud på noget der er nemt at gå til og som ligner Access?

Jeg har kigget tilbage her i gruppen, og har set på Firebird
(<http://firebird.sourceforge.net/>), men jeg synes ikke umiddelbart
dokumentationen giver et indtryk af hvorledes den ser ud i praksis -
men jeg kigger stadig på siden.

Jørgen Linde Sørensen
(den anførte mail-adresse er gyldig - - -
- - - i hvert fald da dette indlæg blev postet

Fra : Steen Sommer Anderse~

Dato : 30-03-04 07:45

....her er lidt mere om Firebird:
http://www.veco.dk/firebird/