?? Prob med SATA
Fra : Morten Jensen

Dato : 22-03-04 22:25

Hej

Et lille spørgsmål.
Jeg er i besiddelse af et asrock p4xxxx et eller andet. Denne er monteret
med en celeron 2400 og 768mb DDR400. Der er monteret en WD 80gb SATA og en
Seagate SATA.

Problemet er at hvis jeg booter på Seagate disken så går der 2-3 minutter og
systemet går dødt. Booter jeg på WD er der ingen problemer.

Hvis jeg booter på WD og går i stifinder og markerer seagate-drevet så
konsumeres der i omegnen af 750 mb ram - ved genstart af explorer (via
taskmanager) frigives disse og systemet anvender i omegnen af 130 mb. det
skal siges at der ikke bruges nogen filer på Seagatedrevet. Til oplysning
kan det anføres at drevet larmer markant mere end WD drevet.

Der er ingen problemer med at data forsvinder - drevet klarer testen med
seagates testprogrammer, spg..... Hvad er der galt?

SHG har jo skræmmepolitikken med at kræve kr. 400 for modtagelsen at
hardware de mener er ok - så lidt info ville være rart - kunne det være et
SATA problem?.

(Installation er Win XP pro sp1 m.v.)

MVH
Morten Jensen